Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Pixiwoo-inspirerad

Publicerad 2011-08-23 15:00:00 i Emmas FOTD 2011,

Mer smink ska vi ha, här kommer helgens festsminkning. Nic på Pixiwoo gjorde en fantastiskt snygg Cheryl Cole-inspirerad sminkning för ett tag sedan. Jag har haft den i bakhuvudet länge och i lördags gav jag mig på att testa. Nics blev snyggare såklart, men jag är ändå ganska nöjd med min variant. Det här är ganska annorlunda mot hur jag brukar sminka mig, så jag känner mig inte så slipad på tekniken, men det är kul att variera sig. Min kära sambo gillade denna också, det är verkligen ingen självklarhet när det gäller mina festsminkningar ska ni veta, han kallar mig för påfågel allt som oftast och det är sällan med beundran i rösten...

Hyn

Primer: Freeze & Go Instant Smoother & Brightener

Foundation: Bare Minerals Matte Foundation i Golden Fair

Concealer: MAC Studio Sculpt Concealer i NW20

Puder: Bare Minerals Mineral Veil

Rouge: MAC Mineralize Love Thing

Ögon

Ögonbryn: Wet n Wild Brow Essentials
Ögonskuggsbas:Too Faced Shadow Insurance

Ögonskuggor: Urban Decay Half Baged, Hustle, Darkhorse och Creep

Highlighter: Urban Decay Virgin

Insliner: MAC Fluidline Blacktrack

Mascara: L'oreal Double Extension Beauty Tubes

Lösögonfransar: Ardell Demi Whispies

Läppar

Läppstift: MAC High Tea

Jag tänker inte säga så mycket om vad jag har gjort, det känns så onödigt när ni istället kan få en länk med en tutorial som beskriver det mycket bättre. Jag har gjort som Nic nästan helt och hållet skuggorna är desamma som hon har använt, jag bara lagt till en highlighter. Kolla om ni är nyfikna vet jag!

Kommentarer

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-08-23 15:20:17

Det blev dösnyggt! Skuggan passade himla bra till din ögonfärg.

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2011-08-23 15:27:30

Hehe, min make klagar så fort jag har sminkat mig över huvud taget, så jag känner igen problemet. Han tycker både smink och nagellack är helt onödigt.

Snygg sminkning var det i alla fall!

Postat av: Maja
Publicerad 2011-08-23 16:02:06

Jättefint, den här sminkningen passade verkligen dig tycker jag! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-23 19:20:31

Väldigt vackert! Det klädde dig verkligen! Jag gillar allt, skuggan, halsbandet... rubbet.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-08-23 19:56:46

Pamsan; Tack så mkt! Och vad bra:)



Nageldraken: Ja hjälp vad fåniga de är. Erik gillar nog iofs smink, men inte färgglatt smink. Tack:)



Maja: Tack så mkt, vad snäll du är:)



Sminkan: Tack raring, kul att du gillar!

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-08-23 21:48:46

Urfint! Vilken härlig vinge :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-08-23 22:00:13

kerstin: Tack så mycket:)

Postat av: Isabell
Publicerad 2011-08-24 11:53:49

Jättefin sminkning! Jag försökte mig också på den tekniken Nic använder i videon, med att blenda längs med fransraden, men det inte alls bra. Pixiwoo är annars mina favoriter på Youtube!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-24 20:20:54

Supersnyggt! Och vadå, påfåglar är ju vackra? Ta det som en komplimang nästa gång han säger det. :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-08-24 20:26:20

Isabell: Tack! Ja den är lite knepig. Jag har testat en gång tidigare men då blev det bara skräp.



Chaosophia: Tack! ja de är superfina! Ja jag har inget emot att han säger det, det är liksom både en komplimang och inte när det kommer från Erik:) Förresten tycker han att jag är söt jämt:D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela