Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Glacier Bay Blues

Publicerad 2011-08-02 20:03:00 i Naglar - duokromatiska,


Här kommer en verklig klassiker bland duokroma lack, Glacier Bay Blues från OPI. Jag visade det 2008 senast, men köpte det redan 2007. Ett av mina första OPI-lack alltså.

Jag vet inte om det är jag eller kameran som är inkompetent, troligast är väl att det är jag. Jag har inte hittat hem helt med den nya systemkameran så jag har lite svårt att fånga hela skönheten i lacket. Fast det hade jag kanske med min gamla Panasonic också. Det är alla fall en mörk, smutsig blå som är lite svärtad åt kanterna och i den samsas lavendel, silvergrått och teal eller aquablå toner. Har man tur kan det tippa över lite åt det gröna hållet i en extrem vinkel och rätt ljus. Det krävs tre lager men det är en gammal härlig OPI med svart etikett och massor av toulene så den är enkel att hantera och torkar fort.

Skiftningarna är elegnata, subtila. Ingen övertydlighet, inget grällt eller dramatiskt. Det är som vattnet i en insjö en novemberdag. Svårgenomträngligt men med skiftningar beroende på himlen och ljuset. Den lite smutsiga tonen gör det mystiskt och lockande. Det är ingenting för den som älskar de mest spektakulära lacken men ger den som uppskattar dess lite hemlighetsfulla djup en rik belöning. Trolskt skulle jag kalla det.

Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-02 20:32:58

Extremt vackert! Jag är 99% säker på att jag ska ha det här lacket, men jag kan inte hitta det bara för det.

Postat av: Åsa
Publicerad 2011-08-02 21:05:03

Så otroligt fint! Och undra om jag inte också har det nånstans.

Jo, det fanns i min samling också men inte kommer jag ihåg att det var så fint.

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-08-02 21:23:45

Å vad jag inte tycker om dig nu! Mitt sug efter det här lacket hade precis mattats av. Vill ha...!

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-08-02 22:09:46

Mycket vackert!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-08-02 23:04:40

Det här har jag varit på väg att klicka hem många gånger, men alltid ändrat mig i sista stund. Ett misstag, helt uppenbarligen. Det ser hur fint ut som helst! :-)

Postat av: Solveig
Publicerad 2011-08-02 23:13:57

Denne er kjempefin, og faktisk en av de første OPI'ene jeg kjøpte også. :)

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-08-02 23:31:26

Här är det fler som stämmer in i att de har det eller längtar efter det, och så kommer jag och har aldrig sett det förut! Hur kan jag ha missat detta? Förvirringen är fullständig!

Postat av: Liza
Publicerad 2011-08-03 01:16:53

mmm snyggt dettahär fast jag gillar inte "svart" typ..

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-03 12:10:33

Chaosophia! Du borde ha det, det är ett du-lack. :D



Åsa! Jag tycker det är ännu finare IRl än på mina bilder.



Kajalen! Hahaha, ja, så kan det gå...



Kerstin! Visst är det!



Nailtastic! Ja, det är en klassiker och med rätta!



Solveig! JA, du har lika bra smak som jag! :D



Cactus! Det är för att du är "ny" tror jag. Det är ju en "Black Label OPI" från Canada-kollektonen tror jag. När kom den? 2006?



Liza! Nej, jag har förstått det. Det är bra att man är olika.

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-08-03 13:18:56

Ja, det var helt klart före min tid :p Men jag tycker att jag borde sett det på nån blogg iaf, även om det var "gammalt" redan när jag började läsa nagelbloggar :)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-03 13:39:05

Jag hittade det tidigare idag! :D:D Och ja, visst är det ett typiskt jag-lack? :p

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-03 14:40:51

Cactus! Jag tror många bloggar fastnar i att visa det senaste man köpt. Det är lätt hänt också när högen av otestade lack växer och växer. Man kanske inte hinner med att använda sina gamla favoriter. Jag fotar sällan mina gamla lack när jag använder dem, eller nu gör jag faktiskt det oftare men de hamnar lätt i arkivet. :D



Chaosophia! Ja, det är verkligen du. Sobert, elegant och dämpat med mycket grått och blått i sig.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela