Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

NYX Sea of Cortez

Publicerad 2011-08-14 12:14:00 i Naglar i blått,


Sea of Cortez är NYX take på Charla-konceptet. En blå, turkosblå kanske, med mycket grönt och guld som ibland ger det ett intryck av att vara ett blå-grön duokrom men det är inte starkt nog för att jag ska tycka det är en sann duokrom. Det är massor av guldskimmer också, massor, så lacket är härligt, gnistrande och spännande i solen. Här är det tyvärr inte någon sol så lacket visar inte sina bästa sidor. Tyvärr.

Det är inte unikt men det är fint och jag tycker det är ett bra alternativ till Chala om man hellre vill köpa ett (billigare)NYX. Det är tre lager lack på bilderna, lite segtorkat trots Seche Vite men helt okej. Jag gillar det men inget slår så klart originalet! ;D





Kommentarer

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-08-14 12:35:24

Det här var det första NYX jag sett som jag känt att jag vill äga själv! Dock har jag ju redan både Charla och Halley's Comet så jag kan nog inte påstå att jag behöver det :p

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-08-14 12:37:58

Fint men Charla och c/o är såklart snäppet vassare. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-14 12:54:38

Cactus! Va? Har du inte fler på önskelistan från NYX? NYX är ju fantastiska! Dorothy vill du väl ändå ha? Och Gilded Gold? Jag har massor av NYX och vill helst ha alla...



Pamsan! JA, men det här är inte dumt alls...

Postat av: Liza
Publicerad 2011-08-14 13:43:45

oo såna här tycker jag om!!!!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-08-14 13:56:56

Det här skulle jag absolut kunna tänka mig. Har, Halley's dock.. Behöver nog inte detta egentligen

Postat av: Lina
Publicerad 2011-08-14 13:58:54

Riktigt fint! Blev otroligt sugen men eftersom jag har Charla så får jag nog ta och stå över. Måste nog införskaffa lite NYX-lack jag har bara ett lack från dem men de verkar ju otroligt bra.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-14 15:02:44

Riktigt snyggt, men jag tycker att det saknar lite djup. Och nej, ingenting slår Charla. :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-14 20:41:34

Liza! Jag med!



kajalen! Nej, du behöver den inte alls i så fall.



Lina! Ja, man behöver ju inte ha alla hennes dupes. :D



Chaosophia! Ja, Charla har mer av allt. Den är aningens platt den här.

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-08-14 21:24:42

Oj så fint!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-15 06:33:42

Kerstin! Fint är det, men inte så fint som "originalet". :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela