Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Layering med Flushed och Shocking

Publicerad 2011-08-25 21:50:00 i Naglar i orange,


Vill ni se ett mer än årsgammlat inlägg? Förra sommaren hade jag en intensiv L.A.Girls period och skaffade massor av deras lack. Det är bra lack så jag ångrar inte det. Här kommer en kombination av två av de lacken.  L.A.Girls Flare-lack är ju väldigt bra och fina, så även Shocking, men den är något skirare, lite åt jellyhållet, så jag får en viss VNL även efter tre lager. Alltså blev det layering. Jag valde att lägga den ovanpå Flushed. Flushed är en halvneonig korallfärg och Shocking en sorts orange med rosaton. Det låter galet men det är sant. En skarp orangeröd, riktigt lysande, med en lite magentarosa touch. Ovanpå Flushed ser man inget av den rosa undertonen utan bara det orangea.


Här är det ett lager Flushed och två lager Shocking. Jag tycker det blir en ganska fin färg.

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-08-25 22:10:46

Det ser otroligt fint ut! Jag äger inga av Flares-lacken, men är sugen på många av dem. Kanske till nästa sommar.

Postat av: NailsbyNoir
Publicerad 2011-08-25 22:12:53

Störtskön färg!!

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-08-25 22:18:24

Det ser riktig snyggt och lysande ut!

Postat av: Miss Pussy på nattjobbet
Publicerad 2011-08-25 22:28:27

Woohoo, fantastiskt!!!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-26 00:19:29

Jäklar vilken poppig färg! Inte pop-färg, utan en som poppar. Det ser ut som om den vill ploppa ur skärmen och landa på min näthinna också. Läckert, men jag hade blivit tokig av en sådan här färg på mig själv.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-26 06:35:50

Nailtastic! De är lika bra som de andra L.A.Girlslacken så det låter som en plan.



NailsbyNoir! ja, pigg!



Roxcat! Ja, det är verkligen synligt.



Miss Pussy! Man blir glad, eller hur!



Chaosophia! Jag gillar den på mig men skulle inte välja det varje dag. Ibland är det roligt med neon ibland är det roligt med något mer nedtonat.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela