Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

LA Colors Treasure Island

Publicerad 2011-08-16 19:38:00 i Naglar - glitter för layering,


L.A.Colors glitterlack Treasure Island är inte alls speciellt täckande men här har det fått en bas av L.A.girls Metals Chromium Green och då funkar det perfekt!

Lite olika ljusförhållanden som jag försökt fånga lacket i. Sol, skugga, mitt emellan...

Det är två lager av glitter över basfärgen och eftersom färgerna går ihop helt nyansmässigt så känns det som ett rent glitterlack på fingrarna. Glittret är finkorningt och blir slätt och lacket torkar fort. Glittret är fint men inte överblingigt, Sparkling Oceanspray från LA Splash är i samma färg och mera glittrigt men också grövre i kornstorlek och mer av en överlacksätare.

Kommentarer

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-08-16 20:20:56

Härlig färg! Sånna färger förökar sig i min Helmer tror jag, det finns oändigt många :p Är väldigt svag för dem!

Postat av: Agneta - My Nail Mania
Publicerad 2011-08-16 21:17:06

Det ser verkligen ut som om det vore ett och samma lack. Supersnyggt!



Det hamnar på inköpslistan :D

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-08-16 21:21:52

Himla fint! Men av någon anledning väcker det inte något starkt köpbegär ändå. Och tur är väl det, önskelistan är ändå ohanterligt lång. :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-17 07:31:44

Cactus! Ja, jag vet vad du menar.



Agneta! Ja, det är rätt fint ihop!



Nailtastic! Kanske inte helt unik men väldigt trevlig.

Postat av: Honi
Publicerad 2011-08-17 08:55:12

Chromium green har jag suktat efter ett tag, dessa fina bilder gör att jag vill ha det ännu mer! Och treasure island också för den del :p

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-08-17 13:47:29

Snyggt! Har ju redan Chromium Green så jag kanske ska ta och komplettera med Treasure Island också =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-17 17:12:09

Honi! Ja, Chromium Green tycker jag definitivt du ska skaffa.



Roxcat! Ja, gör det!

Postat av: Annie
Publicerad 2011-08-17 23:27:56

Oj, det syns inte att det är lagt på ett annat lack. Supertjusigt!

Postat av: Maja L
Publicerad 2011-08-18 23:11:57

Jag brukar alltid bunkra upp med LA Colors när jag åker och hälsar på min syster i London. Sist jag var där i maj så köpte jag 11 stycken. Tur att de bara kostar 1 pund. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-19 17:49:01

Annie! Det blev jättebra!



maja! Ja, det är bra och billigt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela