Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

KleanColor Holo Orange

Publicerad 2011-08-29 06:10:00 i Naglar - holografiska lack,


Inte orange alls utan persika och i en nyans som är gräslig på mina händer. Inte holografiskt heller. Det är prismatiskt glitter i en dämpad, lite smutsig, persikofärg. Den bleka färgen kräver tre lager för att se okej ut och det är segtorkat. Nej, en klar besvikelse. Inte min favorit i den här kollektionen.

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-08-29 07:56:05

Jag tyckte inte att det var så tokigt. Håller dock med om att det inte alls var som man förväntat sig. Bra att vet inför framtida beställning...

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-08-29 08:47:08

Det var det enda av holofärgerna som jag köpte, men det står otestat än... får se om jag gillar det mer, det verkar ju inte så lovande om formulan är sådär :p

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-08-29 10:14:32

Ser ändå ganska sött ut men den ser lite smutsig ut, det kan jag hålla med om. Har inte beställt det än men kan nog tänka mig att göra det även om det förmodligen inte passar mig.

Postat av: Honi
Publicerad 2011-08-29 11:40:54

Jag varken gillar eller ogillar det, färgen är okej men jag tycker själva finishen är.. underlig!

Postat av: Maja L
Publicerad 2011-08-29 13:26:04

Hej! Du kanske kan hjälpa mig. Jag försöker hitta smyckesmaterial; mestadels glas cabochoner och stommar. Var köper du dina? Om det är från ebay, vad heter den du köper ifrån? Tack så mycket! :)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-29 16:01:11

Rätt blä-igt lack egentligen. Här är ett av få lack som jag vet att jag inte skulle sakna om jag gav bort!

Postat av: Åsa
Publicerad 2011-08-29 17:39:15

Det var inte snyggt! :) och alla lack som du visar brukar vara så snygga att jag vill ha allihopa men det där vill jag inte ha.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-29 17:52:43

Kerstin! Kankse funkar på dig som passar i mjuka orange.



Cactus! Vad hände med att vilja äga ALLA holo i hela världen? Jag ska väl inte stå ensam med den amitionen? :D



Pamsan! Jag hoppas det klär dig mer än mig.



Honi! Jag gillar inte att det ser så skitigt ut



Maja! Främst handlade jag från Beadaholique. Olka säljare på eBay också men ingen särskild utan flera olika. JAg vet att många handlat från etsy men det har inte jag gjort.



Chaosophia! Jag skulle nog sakna det för det är unikt. Fult och unikt men ändå... Det är ju många andra lack i min samling också.



Åsa! Haha, ja, jag funderar på att göra en vecka med bara fula lack faktiskt, men det var Nailtastics idé och jag hoppas fortfarande hon ska dra igång det. :D

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-08-29 18:37:43

Haha, jodå, jag är på väg! :D Det går bara långsamt :p Jag valde ut den först eftersom det var den enda färg som inte var representerad i holosamlingen redan (blått och rosa har man ju några av) Men den ska absolut få sällskap av de andra vid nästa beställning... ska bara ha råd först :p

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-08-29 21:21:42

Och jag gillar faktiskt det här! Jag körde med layering över ett orange lack och tyckte det blev helt okej så.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-08-29 21:36:52

Urk, hjälp, ful...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-29 22:56:19

Cactus! Ja, blått och rosa finns det en del av... :D



Roxcat! Jag måste testa det. Kanske man slipper den smutsiga tonen då...



Emma! Hahahahha! Ja, ganska...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela