Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

KleanColor City Never Sleeps

Publicerad 2011-08-10 09:39:35 i Naglar - glitter för layering,


Här kommer den mest vidriga kombination man kan tänka sig. Japp, man ska låta bli att experimentera... Ni vet att jag igår bar Golden Glamour från China Glaze, ett orangetonat guldlack. Jag gillar de lacket men beslöt att slänga på lite glitter för skojs skull. Jodå, visst blev det skojigt... Det gav mig anledning att måla om naglarna om inte annat. Det är två lager av KleanColor City Never Sleeps och skälet till vidrigheten är alltså inte något av lacken för sig utan kombinationen av de båda.

Oftast går jag den säkra vägen och använder glitter ton i ton med baslacket i en layeringkombination men jag hoppades att de kopparfärgade glittren i det här lacket skulle räcka som brygga mellan de båda storheterna. Fel tänkt av mig. KleanColor glittret har en lite gråaktig, transparent bas med små glitterkorn i jeansblått och större, runda, glitter i koppar, lime och magenta. En underbar kombination över t.ex mörkblått eller lila, kan jag gissa, men inte över orangetonat guld. Jag visar ändå bilderna på det i rent avskräckande syfte och hoppas på att andra med det här lacket visar bättre manikyrer med det. ;D

Kommentarer

Postat av: Helena/LipGloss Bitch
Publicerad 2011-08-10 10:08:44

Ingen höjdare, men vad fasen man måste ju prova lite ibland :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-10 10:29:29

Helena! Ja, man måste ju bejaka sin experimentlusta ibland, men det är trist när det blir skit av det.

Postat av: Katrin
Publicerad 2011-08-10 10:31:24

Per Morberg sa en gång i sitt matprogram; "-Snygg var det inte - men fult!" Det känns passande nu :o)

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-08-10 11:50:55

Nä det där var inte så vackert kanske :) Men jag tycker det är jättekul att se folks mindre lyckade manikyrer också, så lär man sig vilka kombinationer som inte funkar :) ...och ser att man inte är ensam om att det blir pannkaka av alltihop ibland ;)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-10 12:01:05

Haha, usch! Det där lär jag iaf inte efterapa. Någonsin. :)

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-08-10 12:11:36

Det kunde kanske ha varit värre? Eller? Inte kanske? Själva glitterlacket föll jag för dock. Får nog ha detta i åtanke vid nästa shoppingtillfälle.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-10 18:20:52

Katrin! Absolut.



Cactus! Ja, man får bjuda även på missar ibland.



Chaosophia! Nej, det låter bra!



Pamsan! Nja, värre går nog inte att få till det...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela