Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Glitter Gal Marine Blue

Publicerad 2011-08-28 08:44:00 i Naglar - holografiska lack,


Marine Blue är ett vacker kungsblått hololack från australiska märket Glitter Gal. Det finns att köpa från deras hemsida om man är intresserad, men det är ganska dyrt. Det är ganska snyggt också, så är man sugen på blågnistrande naglar med regnbågar och inte har något i den färgen sedan tidigare är det väl ingen dum idé att investera i det här.


Det blir regnbågar men inte av en "linear" karaktär utan mer "scattered" även om det inte är så scattered att det bara blir hologlitter. Jag skulle inte kalla färgen marinblå, den är klart blå eller kungsblå, och det är rikt pigmenterat så man kan komma undan med ett flödigt lager eller två tunna. Det torkar fort och är på alla sätt behagligt och trevligt.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-08-28 09:44:26

Bra att du visade de för jag har spanat på hemsidan och blivit sugen. Den kunde vara mer holografisk tycker jag nog. Ska avstå inköp av lack tills jag har varit hos dig och spanat dock:)

Postat av: Nails by Catharina
Publicerad 2011-08-28 10:11:58

Det där var ju jättesnyggt!

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-08-28 10:23:02

Underbart! En vacker dag så... :)

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-08-28 10:45:04

Oj så fint! Jag är fortfarande helt holo-galen, även om jag inte lyckats ta tag i att bygga ut samlingen än.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-08-28 11:23:57

Wow, helt galet snyggt! Någon månad när jag känner mig rik ska jag beställa Glitter Gal.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-28 11:53:08

Emma! Ja, du får spana ordentligt i mina lådor. Ska bli kuuuul! :D



Nails by Catharina! Ja, det är en vacker blå.



Cactus! Men jag tror du har samma lack men i Ozotic-tappning?



Kerstin! Ja, det är något visst med holo!



Nailtastic! Ja, det är så härliga lack!

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-08-28 14:26:52

Man jag vill ha alla hololack i hela världen, spelar ingen roll om de är lika eller till och med dupes, jag vill ha dem ändå :D galen

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-28 20:52:48

Cactus! Hahaha, ja, jag vet preciiiis hur du menar. Holosjukan... Den är svårbotad. Och dyrbar. Och helt ärligt, många holo är väldigt lika varandra men de måste ändå införskaffas. Vissa är inte ens speciellt fina...

Postat av: Annie
Publicerad 2011-08-29 23:11:04

Oooh! Holo!!! <3

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-30 06:24:53

Annie! Ja! Visst är den fin!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela