Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Essie Swing Velvet

Publicerad 2011-08-15 06:33:00 i Naglar i rött,


Oerhört vackert, oerhört vampigt, oerhört bra. Essie Swing Velvet är helt fantastiskt. Perfekt röd, djupt vinrött med skimmer och svartnande kanter. Perfekt formula och täckande med två lager. Ett helt underbart lack!


Jag har alltid älskat mörka röda lack och det här är inget undantag. Färgen är smickrande för mina naglar och händer och ser alltid dramatisk men ändå sofistikerad ut. Det här är dessutom ett lack med utmärkta egenskaper. Essie har en liten, smal pensel. Den är på gränsen att vara för smal till och med, om man tänker att min favoritpensel är den hos Zoya. En liten pensel ger dock perfekt kontroll över var man målar med lacket och det gillar jag. Att kunna använda ett mörkrött lack men slippa få minsta gnutta färg på nagelbanden är skönt. Lite av elegansen med en sådan här färg förtas ju om man ser alltför kladdig ut.

Två lager betyder snabb torktid och det är också ett plus. Ja, det finns inga minus med det här lacket. Inga minus alls. Perfektion! Älskar ni vampiga mörkröda ska ni absolut titta en extra gång på det här för det är väl värt att äga.


Kommentarer

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-08-15 07:28:48

Det ser smaskigt ut. Precis som du säger kräver ett sånt här lack kladdfria kanter för att komma till sin rätt

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-08-15 08:58:22

Mycket vackert! Man associerar direkt till tung sammet.

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-08-15 09:34:50

Så vackert! Det här kan jag definitivt tänka mig att skaffa.

Postat av: Pinianna
Publicerad 2011-08-15 11:41:41

Oj, det här är nog det första Essie-lack jag verkligen blivit sugen på :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-15 15:48:51

Kajalen! Ja, men det finns nog inget snyggare då. :D



Kerstin! Ja, eller hur!



Roxcat! Det är verkligen otroligt fint!



Pinianna! Det första? Det var värst!

Postat av: Annie
Publicerad 2011-08-15 17:42:39

Detta var verkligen att vackert lack. Känner mig genast sugen på det :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-15 21:27:19

Annie! Det är ljuvligt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-08-17 20:46:11

Det ser fantastiskt ut, skulle lätt kunna få bo hos mig:) Synd att Essie är så dyra...

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-19 10:58:33

Men åh, nu får du sluta visa upp så här vackra lack från Essie! Jag måste snart gå emot mina principer. ;(;);(;)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-19 11:00:41

Fast nu när jag tänker på det är jag helt säker på att jag hade det där förut, innan jag sålde av mina Essie. Visst har det en del år på nacken?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-19 17:50:28

Emma! Ja, det är verkligen en vacker färg!



Chaosophia! Det är ganska gammalt så det låter troligt att du haft det.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela