Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze TTYL

Publicerad 2011-08-31 06:14:00 i Naglar - holografiska lack,


China Glaze TTYL är ett av lacken ur OMG!-kollektionen, linear holo-lack i olika färger. Det här är en lite beigerosa, hudig, färg. Först några bilder på hur det ser ut i mulet dagsljus eller skugga. Ett ganska tråkigt skimmerlack.

Men inte så tråkigt att man inte kan urskilja holoeffekten bara det finns lite mer ljus att tillgå.

När solen kommer fram är det dock ett helt annat lack.

Det är inte det mest holografiska lack jag sett men det är definitivt holografiskt. Det är regnbågar. Det ser lite mörkare mer kopparrosa ut också och blir mindre hudigt. Det ni ser är tre lager av lacket, inget överlack. Det torkar snabbt så man behöver inte överlack av den anledningen, men jag brukar ändå ha det. Den här gången blev det inget innan jag tog bilderna men jag ogillar den satinlika ytan som blir så jag glossar alltid till det om jag bär det längre än för en bild. Överlack funkar även om holoeffekten kan tyckas försvinna, den kommer tillbaka så fort lacket är genomtorrt.

Kommentarer

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-08-31 07:58:51

Urfina regnbågar!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-08-31 08:47:51

Sött. Har det hemma otestat. Inte jättegalet men fint ändå men utan regnbågen hade det inte varit mycket att hänga i granen.

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-08-31 09:17:24

Tur att det är ett hololack, annars hade det varit bra trist :)

Jag lyckades snappa upp en överbliven flaska av det här till ordinariepris hos 8ty8, innan jag ens visste hur hypad OMG-kollektionen blivit. Ibland gör man kap utan att fatta det :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-31 16:11:43

Kerstin! Ja, regnbågarna är fina.



Pamsan! Det är sant.



Cactus! Ja, det här var inte storsäljaren i kollektionen. :D

Postat av: Nicole
Publicerad 2011-09-01 06:47:23

This is SO beautiful.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-09-01 17:43:48

Nicole! It is pretty!

Postat av: Veronica
Publicerad 2011-09-02 23:48:34

Ovanligt mesigt för att komma från den kollektionen MEN- det ser ju ut som det glöder i solljuset. Mycket fint!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-09-03 08:38:57

Veronica! Ja, det är i solen det blir värt att äga!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela