Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Calypso Blue

Publicerad 2011-08-30 22:08:00 i Naglar i blått,


Här kommer ännu ett ur arkivet som vilat i ett år ungefär. China Glaze Calypso Blue har jag bytt till mig av Maria på El Mika. Det är ett av lacken från China Glaze Bahama Blues-kollektion, har för mig den hette så alla fall, och jag har läst att den är väldigt bra att använda under andra lack som behöver en mörk bas för att nå sin fulla potential. Det här är en mörkblå som i vissa ljus är nästan svart. Det är lite kladdigt att måla med för mig och jag får det inte riktigt snyggt. Vet inte riktigt vad felet är men jag kommer inte helt överens med formulan. Det gör inget för jag ska ju ändå måla över det med ett glitterlack, men ändå.

Det är högblankt, även utan överlack. Här ser ni det utan överlack kanske jag borde säga. Det är bara halvvägs genom den planerade manikyren. Det är en snygg färg faktiskt, jag gillar den, men jag är som sagt inte helt nöjd med hur jag fick ut det på nageln. Det täcker dock med ett lager även om jag här har två.

Kommentarer

Postat av: feline
Publicerad 2011-08-30 23:22:54

Älskar Calypso Blue. Det är nog min favorit bland mörka blå. Ett av få lacker jag funderat på att skaffa en backup av.

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-08-31 07:44:48

Jag använder ofta det andra mörkare krämlacket ur den här kollektionen, Bermuda Breakaway (?) på samma sätt. Det är också superbra men ibland känns det lite ljus. Ska försöka minnas att köpa detta nästa gång jag beställer

Postat av: Marie-Louise Winroth
Publicerad 2011-08-31 08:24:00

detta var en härlig blå tycker jag.

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-08-31 09:20:33

Jag har skaffat alla ljusa blå lack ur kollektionen men har flera gånger funderat på detta. Mmm, jag tycker det ser fint ut.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-31 16:15:48

Feline! Den har int glow men jag har inte använt den efter det här försöket.



Kajalen! Ja, det funkade bra som bas för annat men jag gillade det inte formulamässigt.



Marie-Louise! Ja, den är fin.



Pamsan! Ja, färgen är skön men fomrulan suger.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-31 16:50:49

Det här lacket är så fint, så fint! Jag minns inte om jag också hade problem med formulan, men jag ska försöka ta reda på det snart. ;D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-31 18:06:27

Chaosophia! Den är fin men nu har jag dragit mig för att använda den.

Postat av: Annie
Publicerad 2011-08-31 22:28:42

Gud så tjusigt! Gillar verkligen den färgen :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-09-01 06:26:45

Annie! Ja, jag kanske måste ge den en ny chans.

Postat av: Nicole
Publicerad 2011-09-01 06:49:08

This was one of my favorite collections. I love this shade!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-09-01 17:44:29

Nicole! It was a nice collection, wish they would do one in green....


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela