Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Blue Brown & Grey

Publicerad 2011-08-09 08:12:00 i Eotd i grått och silver, Sminkans EotD,


Hoppsan! Nu blir ni förvånade va? Det var i juni jag senast visade en sminkning så jag kan förstå om ni sätter morgonkaffet i halsen. I ärlighetens namn är den inte ny utan ett inlägg jag hittat djupt gömt. Jag har faktiskt hittat fler sminkinlägg från hedenhös (läs 2010) så jag kan portionera ut lite åt er då och då. ;D
Jag har faktiskt tänkt starta en liten nyproduktion också men det är fortfarande några steg kvar att gå mellan tanke och handling. Så, varför denna sminkning då? Jo, jag lever kvar lite i den duokroma veckan och hade faktiskt planerat att avsluta den med en sminkning i duokrom ögonskugga. Jag orkade inte det men när jag hittade den här tänkte jag att det var perfekt! Det är ju duokroma Blue Brown som jag använt här. Neutralt men med mycket skimmer var tanken med den här sminkningen. Sen fick den en titel som närmast leder mina tankar till Reservoir Dogs eller en dålig advokatfirma men jag är inte kreativare än så här.

GOSH! stiftskugga som bas. Suverän! Ovanpå den är det en grå skugga från Coasta Scents Hot Pots, den är matt och underbar och oerhört användbar. Jag placerade den grå skuggan på den yttre hälften av ögonlocket och i globlinjen. På inre halvan av ögonlocket är det Blue Brown från Makeupcosmetics. Den har sedan dammats över större delen av ögonlocket och uppåt mot brynet. Lite gråvit, matt highlighter och så svart kajal som inliner och de båda ögonskuggorna, den grå och den skrimrande brunblå, under ögat. Man ser inte så mycket av den duokroma effekten men det är väl tanken som räknas?

Kommentarer

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-08-09 08:40:10

Ett öga - det var inte i går!! Jag har kanske missat det, men är det nån särskild anledning till att du inte visat makeuper på så lång tid? Har saknat dem :-)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2011-08-09 09:27:07

Härligt att se! Hoppas verkligen du hittar din inspiration och tycker det blir roligt att sminka dig igen. Jag saknar verkligen dina ögon men förstår också att det går upp och ner. Kram

Postat av: Lina
Publicerad 2011-08-09 09:33:05

Åh vad roligt att se en sminkning! Hoppas också att du hittar din inspiration, har saknat dina sminkningar men förstår ju att sånt går upp och ned.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-09 10:34:28

Makeupoholic! Nej, det är bara för att jag inte haft lust på ett tag.



Sminkjante! Ja, förr eller senare kommer lusten igen, men det kan ju ta några år.



Lina! Ja, det går verkligen upp och ner men med långa perioder. Vi får se om lusgten kommer tillbaka i år.

Postat av: Honi
Publicerad 2011-08-09 11:11:07

Ja nu sätter jag minsann morgonjuicen i halsen, vad händer! Sminkan med smink, galet! ;) Tycker för övrigt det är väldigt tjusigt, saknar dina sminkningar.

Postat av: Nicole
Publicerad 2011-08-09 11:30:01

Oh my gosh, this is so stunning - and your eyes are gorgeous!

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-08-09 11:42:07

Jättesyggt! Kul att se mejk från dig :)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-09 12:13:02

Fan vad snyggt!



Jag tänkte visa upp lite sminkningar efter att jag köpte några nya paletter, men jag kan verkligen inte fota så sminkningarna syns längre. Det ser förjävligt ut. Minns du hur man gör?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-09 12:53:13

Honi! Ja, Sminkan i smink, hur galet kan det blir? :D



Nicole! Thank you!



Kerstin! Ja, det var ju ett tag sedan...



Chaosophia! Jag vet inte om jag minns. Jag bruakde stå vid fönstret med ljuset rakt på ansiktet och hålla kameran ca 40 cm från ansiktet. Sen beskar jag bilderna, alltså ingen macro på sminkbilderna. Har inte provat med nya kameran...

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-08-09 17:34:25

Vad kul att se lite smink igen, det set väldigt fint ut!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-09 19:45:50

Jag kan nog inte skylla på kasst ljus heller egentligen.. Jag har bara grymt svårt att hitta vinklar. Och så ser det ut som om jag skrynklat ihop ögonlocken på alla bilder där jag försöker se avslappnad och blunda på. Haha! Usch. Gjorde ett nytt försök nyss iaf, men har inte lagt över bilderna än. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-09 20:10:31

Roxcat! Ja, det är lite kul att se smink men jag vill inte göra sminkinlägg... :D



Chaosophia! Hoppas det blir bra!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-08-10 08:55:31

Skrattade gott åt rubriktankarna :-)

Så kul att se lite smink hos dig

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-10 10:34:17

Kajalen! Ja, det var roligt att hitta gamla inlägg om smink, det håller jag med om. :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-08-10 21:49:35

Jag måste ha varit djupt förvirrad igår som glömde kommentera. Superkul med en sminkning! Jättefin tycker jag att den är och kul med en duochrom sminkning som passar temat:)

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2011-08-12 10:47:11

Lovely! Jag har saknat dina eotds. Gillar verkligen den utdragna vingen och övergångarna, och så kontrasten mellan färgerna - fantastisk ögonfärg till maken <3


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela