Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sminkan leker med Fimo

Publicerad 2011-04-27 12:40:05 i NailArt,


Jag har i kommentarer på någon blogg uttryckt en önskan om att testa Fimo som nail art och fick då frågan av söta Stina på Queens&Shadows om jag ville prova några av de stavar hon har i sin shop i utbyte mot lite bilder. Jag sa ja och här är mitt första försök. Jag skar för tjocka skivor så klart, något jag misstänker är ett klassiskt nybörjarmisstag, men det här var verkligen bara för att prova så ingen skada skedd. Jag ska träna på att skära tunnare bitar för att få en bättre "passform" nästa gång. Sen kan man ju aldrig få Fimo-figurer att ligga helt mot nageln eftersom naglen ju inte är platt, men ändå. Tunnare är bättre. Den jag fick tunnast är fjärilen jag har på pekfingret och som ni ser halshögg jag den vilket ju inte heller var helt lyckat...

De naglar jag blev mest nöjd med får ni extrema närbilder på här. Blomman blev väl rätt söt som vårig detalj och katterna, ja, de är ju katter och det är alltid oemotståndligt. Som ni ser var jag bättre på att få en tunn katt i blått än i svart. De är alla fall galet söta och ni som känner mig vet att jag redan provat igen och jag kan säga att det inte blivit perfekt än men jag hoppas få till det i framtiden. Något tunnare lyckades jag få det alla fall. 
Det är enklare än konad för man slipper allt kladd med removers och sånt. Ungefär i samma svårighetsklass som en styvare dekal skulle jag säga. 

Här kommer en bild på ett annat försök också, som jag bär just nu. Som sagt, lite tunnare lyckades jag skära och jag rekomenderar en vass kniv.

Ingen närbild för överlacket ripplade lacket under dekoren. Osmidigt av mig...


Och ni som undrar om lacken kan få veta att det gula är ChG Happy Go Lucky, det persikofärgade ChG Peachy Keen, det rosa är ChG Sugar High och det mintgröna ChG Re-fresh Mint. Det blå jag har på sista bilden är Milani Tailor Made över ett H&M lack i samma färg.

Kommentarer

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-04-27 13:45:50

Jag har alltid undrat över fimo, sticker de inte ut från nageln och känns knöliga och riskerar att fasta i saker? När jag har små små kristaller på naglarna är jag alltid rädd att de ska fastna i nått, typ kläderna, och slitas av. Känns det ännu mer så med fimo?

Postat av: feline
Publicerad 2011-04-27 14:26:31

Så jekla gulligt att jag dör. :)))

Postat av: Kajsa/Monticka
Publicerad 2011-04-27 14:34:56

Har haft det på naglarna ett par gånger, så fort man rörde vid håret (satta upp det igen typ), föll minst en av..

De ska väl egentligen användas tillsammans med gel, jag har aldrig lyckats få det tillräckligt tunt skuret iaf..

Postat av: Aila
Publicerad 2011-04-27 14:35:40

var sugen på Fimo och beställde en bunt för 2 dållar från Kina - men gillade inte resultatet. Hojta till om du vill ha de ;)

Postat av: Sarah
Publicerad 2011-04-27 15:21:01

Dessa känns som om man inte kan göra annat än att misslyckas med.

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-04-27 16:48:14

Oj så sött! Jag tycker att sådan här nagelkonst är så fin att titta på och att den verkar så kul att pilla med, men jag tror i ärlighetens namn inte riktigt att jag skulle trivas i det själv :)

Postat av: Honi
Publicerad 2011-04-27 17:03:36

Åh vad härliga manikyrer :) Och det där med att skära fimos är hela orsaken till att jag köper färdigskurna via ebay !

Postat av: Annie
Publicerad 2011-04-27 17:21:11

Oooh supergulligt och fint!!! :D

Jag är lite sugen på att prova men det känns som att man lätt fastnar i saker med dem så att de faller av, och så vill jag ju inte ha det...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-27 17:33:43

Cactus! De sticker definitivt ut. Det är minuset.



Feline! Ja, sött som socker. :D



Kajsa! Jag tror man kan försegla in dem i viss mån, med överlack, men det blir helt klart klumpigt på naglarna.De har lite rundare hörn än t.ex styva nageldekaler i metalliska material. De brukade alltid fastna i mitt hår, men det kommer nog fimo också göra...



Aila! Haha, nej, det är bra, tack. Jag har ju de här och så nailartig är jag inte. ;D



Sarah! Nej, kanske det. Men det beror på vad man ser som ett misslyckande också.



Kerstin! Nej, det är helt klart något man måste vänja sig vid.



Honi! Finns det? Smart!



Annie! Nej, det finns säkert en viss risk. Mitt problem är mer att jag tröttnar så jäkla fort. :D

Postat av: Aila
Publicerad 2011-04-27 18:29:16

Meh, jag som ville bli av med Fimo ;D

Postat av: PolishPig
Publicerad 2011-04-27 19:25:11

Gulligt!

Jag visste från början att jag aldrig skulle kunna skära tillräckligt tunt, så jag köpte några färdigskurna. Om de bara är tillräckligt tunna böjer de sig efter nageln (i alla fall om man limmar fast dem med kontaktlim som jag gjorde :-p )

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-27 21:18:10

Aila! Det finns nog fler som vill ha dina fimosar. Lägg ut på Pret-ty?



Polish Pig! Smart! Jag skulle dock inte vilja kontaktlimma för jag är för ombytlig med lacken för det.



Postat av: roxcat
Publicerad 2011-04-27 22:00:46

Så sött det blev! Har inte provat Fimo själv, får se om jag får för mig att testa någon gång =)

Postat av: Nea
Publicerad 2011-04-28 14:09:34

Så charmigt :) Har problem med att de som sticker ut alltid rivs väck från nageln.. men det är ju så fint ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-28 16:18:11

Roxcat! Det är lite roligt.



Nea! Ja, det är alltid ett bekymmer.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-04-28 18:07:01

Hur sött som helst! Men hur säkert sitter de egentligen? Tål de till exempel en hårtvätt?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-30 11:05:22

Nailtastic! ingen aning. de sitter nog som strasstenar typ. Lite halvstadigt. ;D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela