Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Rosa och lila med Winterberry Palette

Publicerad 2011-04-13 21:14:38 i Emmas FOTD 2011,

Jag hade ju tänkt testa mina nya paletter redan förra helgen, alltså för 10 dagar sen. Den helgen var jag dock supertrött och sminkade mig inte överhuvudtaget. Nu i helgen var jag dock lite piggare så då plockade jag fram min nya fina Winterberry Palette och testade några av skuggorna i den.

Hyn

Foundation: Bare Minerals Matte Golden Fair

Concealer under ögonen: MAC Studio Finish Concealer NW20

Concealer på ojämnheter: Everyday Minerals Intensive Fair

Puder: Bare Minerals Mineral Veil

Rouge: Minns ej, sorry

Ögon

Ögonbryn: Clarins Retractable Brow Definer Lightest Brown
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance

Ögonskuggor: Rosa (1) och lila (2) från Winterberry Palette Coastal Scents

Highlighter: Vit (3) från Winterberry Palette Coastal Scents

Eyeliner: Isadora Glossy Eyeliner

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: L'oreal Double Extension Beauty Tubes

Läppar

Läppglans: Face Lipgloss Backsippa

En enkel sminkning. Den rosa skuggan ligger på inre halvan av ögonlocket och den lila på det yttre halvan. Sen har jag använt den vita skuggan som highlighter och målat eyeliner, mascara och kajal och ja, ni vet, den vanliga faderullan. Väldigt trevliga skuggor är det. Det är härligt skimmer i dem, tror att några kanske klassas som Metallic av Coastal Scents, och de är bra pigmenterade. Lätta att blenda också för den delen med. Jag har bara bra saker att säga om Winterberry Palette än så länge, det ska bli roligt att fortsätta testa sig igenom mina nya skuggor från Coastal Scents.

Kommentarer

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-04-13 21:34:48

Jättefin sminkning! Jag lyckades hålla mig ifrån att köpa paletten när det var rea, men nu ångrar jag ju nästan mig =)

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-04-13 21:50:56

Superfint! Kul att få skuggorna på!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2011-04-14 10:22:38

Vackert! :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-04-14 12:53:23

Vilken fin sminkning!

Postat av: Maja
Publicerad 2011-04-14 20:49:38

Superfin sminkning, gillar verkligen färgerna! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-14 21:22:30

Så snyggt! Färgerna klär dig verkligen och jag vet hur mycket jag älskar mina CS-skuggor så jag förstår att dina också är superbra! Det ser grymt välgjort ut!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-04-16 13:12:14

Roxcat: tack:) ja det är en fin och trevlig palett, men skuggorna är ju inte direkt unika...



Kerstin: tack! Vad roligt att du tycker det:)



Zizzie: tack!



Nailtastic: tack så mkt!



Maja: Tack! Det gör jag också, tycker de är superfina...



Sminkan: tack raeing, vad roligt att höra:) jag känner mig nöjd.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela