Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Palau Coral, med och utan påskprickar

Publicerad 2011-04-23 11:51:46 i Emmas NOTD i rosa, lila och rött,

Tänkte att jag skulle bryta min bloggtystnad med att visa upp mina påsknaglar. Jag har suttit extremt lite vid datorn den senaste veckan och jag har således nästan inte läst några bloggar, varken era eller vår egen. Tänkte att jag skulle hinna med lite nu när det är långhelg dock, så här kommer mina påsknaglar, Palau Coral. Inte särskilt påskiga alls egentligen, men vad tusan, så ser de ut.

Palau Coral är ett mycket fint och trevligt korallack som Nubar släppte med sin korallkollektion, är det förra eller förförra våren? Jag fick det i alla fall av Sminkan förra våren och jag använde det redan då, men jag missade nog att fota tror jag. Sminkan har dock visar det förr men nu kommer det på mina naglar. Ett trevligt lack med bra formula och bra täckning, jag har två ganska tunna lager här. Det torkar snabbt också, i alla fall med Poshe som topplack, Nubarformula helt enkelt. Sen inspirerades jag av Sminkan och målade lite prickar också igår kväll. Hennes prickmanikyr var ljuvlig, bland det snyggaste jag sett. Min blev inte alls bra, den åker av ikväll, men än så länge ser mina naglar i alla fall ut så här. Prickarna är målade med Isadora Power Pink, Orly Green With Envy och H&M Blue My mind. Ingen bra kombination, alldeles för skrikig, jag önskar att jag hade haft ett pastellgult lack att kombinera prickarna med istället men jag äger inget sådant och just nu har jag köpstopp...

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-23 12:20:11

Palau Coral är verkligen fantastiskt fin! Den klädde dig! Jag gillar verkligen det lacket, speciellt att det täcker så bra med ett flödigt lager. Prickarna var söta. Jättefint med prickar till påsk. använde du en tandpetare eller hur löste du det?

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-04-23 12:54:29

Vilket otroligt vackert korallack! Det ser helt perfekt ut!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-04-23 13:08:58

Sminkan: ja den är jättefin:) Och trevlig att ha att göra med. Tror dock alltid jag målat två lager. Jepp, jag målade dem med tandpetare. prickarna i sig blev väl okej, men det var ingen bra kombi...



Nailtastic: Den är superfin, och bra formula med:)

Postat av: Sara
Publicerad 2011-04-26 10:36:47

Så snygga närbilder!

Vad har du för kamera?? :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela