Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Kyckling

Publicerad 2011-04-22 15:17:00 i Eotd i orange och gult, Sminkans EotD,


Vill ni se ett sminkinlägg som jag sparat till påsken för det är gult. Ja, det vill ni. Det behövs ett avbrott från alla lack. Här har jag mina bruna linser och använder ögonskuggor från Manlypaletten. Kycklinggula ögonskuggor!

Basen är en krämhighlighter från elf shimmer palette. Därefter valde jag en kycklinggul, en citrongul och en guldtonad skugga från Manlypaletten. Den kycklinggula på inre delen av ögonlocket, den citrongula på yttre delen och den guldiga i globlinjen. En gulvit fick vara highlighter men fäste väldigt dåligt. Mörkbrun eyeliner runt ögat och som inliner. Det är Hot Chocolate gel eyeliner från MsChic. Mascara.

Ganska fint, tycker jag. Dessvärre kan jag inte bjuda på en äkta dagens för jag är osminkad. Får räcka med det ljusgula nagellacket. :D

Kommentarer

Postat av: Maja
Publicerad 2011-04-22 16:52:48

Fint och påskigt! :)

Postat av: Ninni
Publicerad 2011-04-22 17:46:53

Nästan lite Geisha-stuk på denna! :-)

Postat av: Anki
Publicerad 2011-04-22 21:22:45

Åh, vad glad jag blev av att se de här bilderna! :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-04-22 23:37:40

Åh en sån söt liten påskkyckling! Perfekt påsksminkning tycker jag:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-23 07:36:08

Maja! Tack! Jag var väldigt nöjd när jag gjorde den!



Ninni! Haha, ja, kanske, men geishor är väl rosa?



Anki! Kul att höra!



Emma! Ja, den hade verkligen varit perfekt!

Postat av: Michilicious ~
Publicerad 2011-04-24 01:49:36

Hufflepuffärger ♥

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-04-26 19:20:43

Jättefint! Glad påsk!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela