Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Kreativ påsksminkning

Publicerad 2011-04-25 19:57:19 i Emmas FOTD 2011,

Egentligen är min påsksminkning inte alls så kreativ, den är som de flesta sminkningar jag gör, graderad inifrån och ut, möjligtvis lite extra färgglad. Dock har jag använt min nya palett Creative Me # 1 så då tyckte jag att jag kunde döpa inlägget till kreativ påsksminkning...

Hyn

Foundation: Bare Minerals Matte Golden Fair

Concealer under ögonen: MAC Select Cover Up NW 20

Concealer på ojämnheter: Everyday Minerals Intensive Fair

Puder: Bare Minerals Mineral Veil

Rouge: MAC Mineralize Quite Cute Giggly

Ögon

Ögonbryn: Wet N Wild Brow Essentials, den mörkaste skuggan
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance

Ögonskuggor: Gul (1) orange (2) och rosa (3) från Creative Me # 1 Coastal Scents

Highlighter: Brite Bird Big, Mean, Yellow Dog

Eyeliner: Isadora Glossy Eyeliner

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: L'oreal Double Extension Beauty Tubes

Läppar

Läppstift: MAC Slimshine Bare

Från början hade jag tänkt att min påsksminkning skulle gå i gult, korall och rosa. Det visade sig dock att Creative Me inte direkt innehöll någon korallfärgad skugga så då föll valet istället på en orange. På en bas av Shadow Insurance applicerade jag den ljusgula skuggan längst in i ögonvrån, den orangea på mitten av ögonlocket och den rosa längst ut. Creative Me # 1 innehåller ju ingen highlighter, alltså fick Brite Bird Big, Mean, Yellow Dog tjänstgöra. Sen har jag såklart annat smink med, eyeliner, mascara, kajal, rouge och läppstift, förutom basen då såklart. Jag passade här på att använda mitt nya Mineralizeblush från MAC som jag köpte förra helgen, Giggly från Quite Cute kollektionen. Visst är det fint, inte minst i dosan!

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-04-25 20:19:52

Vilken härlig sminkning! Riktiga godisfärger!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-04-25 20:32:36

Nailtastic: Tack! Ja du har rätt:) Passar ju bra till påsk...

Postat av: Tina (Beleza)
Publicerad 2011-04-25 21:09:15

Härliga färger, kan inte bli "Påskigare". Jättefint.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-25 21:17:23

Emma! Du är mer än välkommer att putta ner en sammanfattning. Passade på att publicera lite när mamma och pappa tittade på TV. Som nu.



Sminket ser jättefint ut. Underbara färger och den sista bilden på dig är underbar! Så drömmande min och eleganta linjer. Du är så vacker!

Postat av: Anonym
Publicerad 2011-04-25 23:45:18

http://listas.20minutos.es/lista/la-mejor-de-nuestra-belleza-mexico-universo-128936/



lika som bär hon nr 5 1996 vanesa guzman!

Postat av: Stephy
Publicerad 2011-04-26 08:36:54

Jätte fint Emma! Jag älskar färgkombon! Kram

Postat av: Nina
Publicerad 2011-04-26 11:39:33

Skitsnyggt!

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-04-26 15:34:42

Super, superfint!

Postat av: Maja
Publicerad 2011-04-26 20:02:22

Så fint och färgglatt, passar nu när sommaren är på väg! :)

Postat av: Zizzie
Publicerad 2011-04-26 20:16:33

Väldigt karamelligt och fint :)

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-04-27 21:50:57

Så härliga färger, jättefint!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-04-29 22:26:36

Tina: tack! Åh, vad bra;)



Sminkan: Tack så mkt snälla du:) Ja jag tycker med den är fin, men det vet du ju redan:)



Stephy: Tack så mkt! Och vad kul att höra från dig:) Kram



Nina: tack tack!



kerstin: tack så mkt raring:)



Maja: tack Maja! Ja det tycker jag med, det känns så roligt med starka färger till våren och sommaren tycker jag...



Zizzie: tack! ja karamelligt är nog ordet...



roxcat: Tack så mkt!



Postat av: Hanna
Publicerad 2011-04-29 23:13:21

Ursnyggt! Vårigt som bara den:)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-04-30 09:53:48

Tycker du lyckades bra med en påskig sminkning! Och den där perfekta eyelinern kan jag ju inte vara annat än avundsjuk på.. Snyggt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela