Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Essie Turquoise&Caicos

Publicerad 2011-04-01 19:37:00 i Naglar i blågrönt&turkos,


Vill ni se mer Essielack? Jag plundrar alla fall arkivet på några sådana inlägg nu. Det här lacket kom som en gåva från eBay-säljaren Cindy på Le Polish Boutique när jag köpte Zoya Intimate. Kul! Och ett lack jag inte äger sedan tidigare så det blev verkligen en fullträff! Är man intresserad av Essie är hon en skitbra säljare dessutom med förhållandevis låga priser, som tips bara!

Det är ett pigmenterat krämlack, två lager täcker ganska bra, mina smalaste naglar klarar sig med det men tumme och långfinger kan behöva tre tunna lager. Det torkar fort, det har fin glans och jag har börjat gilla Essies pensel som är lagom smal för mina naglar. Färgen är härligt somrigt turkos med grönton. Helt klart ett lack jag rekomenderar!

Visst är det fint!

Kommentarer

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-04-01 20:00:08

Jag äger inte ett endaste Essie men det här gjorde mig sugen på att testa.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-01 20:38:44

Pamsan! Du måste faktiskt testa ett, ett nyare och ett krämlack helst, för de är riktigt bra!

Postat av: Kat
Publicerad 2011-04-01 20:41:50

Åh, vad fint det var! Har det hemma, men jag har inte hunnit använda det än. Men jag ser att jag gjorde ett bra val :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-04-01 22:37:01

Jag kommer ihåg att jag hatade formulan på detta. Tunt, skirt och rinnigt. Men färgen är ju vacker, gillar att det är gröntonat.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-04-02 11:16:02

Det ser riktigt fint ut och det gjorde det andra essielacket du visade med. Bra om de fått ordning på sin formlua, men synd att de blivit så dyra...

Postat av: Aila
Publicerad 2011-04-02 11:56:43

Jättefin färg, jag får aldrig nog av grönt/turkos/lila och blå;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-02 17:16:31

Kat! Det är underbart så du valde helt rätt!



Nailtastic! Så upplevde jag det inte alls, men det är ju inte första gången man får helt olika känsla för lacken.



Emma! Ja, men något kan man ju unna sig ibland alla fall.



Aila! Jag har ett supervackert lila på just nu! :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela