Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Senorita Bonita

Publicerad 2011-04-29 19:02:22 i Naglar i lila,


Hej! Minns ni att jag för några dagar sedan berättade att mitt paket från 8ty8 med Island Escapes fastnat i tullen? Nu är de alla fall här och jag har testat det första, Senorita Bonita. Det blev ett bildspam då färgen är svår att fånga då den skiftar mycket beroende på ljuset.

Det är ett glassflecklack, glassflecks i rosa, och färgen är en rödtonad lila. Det ni ser är tre mycket tunna lager och då täcker det väl. Dessvärre är det samma problem som jag brukar ha med China Glaze glassflecklack. Det är mer än tre timmar sedan jag målade med det och det är fortfarande segt och inte ens så torrt att man kan trycka lätt på ytan. Gör man det så pressas lacket åt sidan och skrynklar ihop. Omöjligt att göra ens vardagliga saker som stöter emot ytan av naglarna. Nu är manikyren så sabbad att det enda jag kan göra är ta bort och börja om, något som känns jäkligt trist då färgen är så vacker.


Övre raden med klickbara bilder ser ni lacket i skugga. Nedre är bilder tagna i indirekt sol i fönstret. Det blir mer rosa i ljusare miljöer. Även i skugga är det en tydlig ceriserosa ton i lacket som i vissa fall nästan lurar en att tro att man har ett duokromt lack, vilket inte är fallet. Det är glossigt som sjutton och glassflecksen gör det livfullt och spännande i ljuset.

Även på håll, när man inte ser glittret i det, är det glansigt och fint. Här något hjälpt på traven med ett lager Seche Vite. Inte ens SV kan dock få det att torka på mina naglar...

Mer bilder i olika ljus. Sista klickbara och den nedan tagna i direkt sol. Visst är färgen helt underbar! Synd att China Glaze glassflecks ska vara så segtorkade bara...

Kommentarer

Postat av: Marie-Louise Winroth
Publicerad 2011-04-29 19:36:58

Jätte fin lyster.

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-04-29 20:20:51

Riktigt fin färg!

Postat av: Honi
Publicerad 2011-04-29 20:21:13

Heter det inte Senorita Bonita? :o Färgen är underbar, det är det enaste jag beställt ur kollektionen!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-29 20:42:33

Marie-Louise! Ja, det är det!



Kerstin! Ja, färgen är ljuvlig!



Honi! fniss jo, det gör den ju... :D

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-04-29 21:04:44

Verkligen en vacker lila! Hm, undrar om Blue Iguana också är glass fleck? Jag vet inte hur man ser skillnad på en glass fleck och vanligt skimmer.

Postat av: Maja
Publicerad 2011-04-29 21:09:27

Väldigt fint, men håller med om att China Glazes glassflecks torkar seegt.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-04-29 22:23:42

Det ser verkligen jättefint ut, magiskt skimmer! Synd på torktiden...

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-04-29 23:23:45

Verkligen ljuvlig färg!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-30 08:38:48

Nailtastic! Jag är rätt kass på finisher också men tror att glassfleck är lite mer ojämna och större glitter, lite som hemmariven ost, medan vanligt skimmer ser mer ut som parmesanpulver man kan köpa på urk.



Maja! Ja, visst gör de. Jag blir toookig!



Emma! Ja, den var förskräcklig. JAg hade gärna velat bära lacket en dag alla fall men det såg ut som små dragspel på flera naglar och så hack, hack, hack...



MAkeupoholic! Ja, den är så vacker!

Postat av: Aila
Publicerad 2011-04-30 08:45:49

Jag är inte så förtjust i Senorita bonita!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-04-30 09:35:27

Usch vad hemskt. Jag målade med no mambo jambo igår, den var skitbra. Egentligen inte färgen jag var ute efter, men egenskaperna var ju fantastiska. och det var tur för jag var trööött...

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-04-30 10:02:45

Jag tycker det här lacket är helt fantastiskt! På promobilder och så ser fan alla lack ur den här kollektionen fantastiska ut.. Jag måste nog köpa alla. Bättre sent än aldrig.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-30 11:01:49

Aila! Jag älskar färgen men hatar när lack inte torkar...



Emma! Ja, den är rätt bra No Mambo Jambo, och fin om man vill ha den färgen. Du kommer nog gilla den nu när du är ute i solen! Glöm inte fota för vi vill se! Jag gjorde en vinterswatch på den nämligen...



Chaosophia! Ja, de är vackra som fan. Bara hoppas att jag kan få Blue Iguana och 108 Degrees att torka. Gärna denna med när jag provar den nästa gång...

Postat av: Nicole
Publicerad 2011-04-30 14:20:11

Oh, I love this! Shame you can't get them to dry even with a fast dry top coat :(

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-30 16:53:58

Nicole! yes, the ChG glassflecks are awful when it comes to drying. Don't know what to do with them...

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-05-08 09:19:35

Jättefin! Den står och väntar på mig i lådan. Tillsammans med många andra


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela