Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Peachy Keen

Publicerad 2011-04-10 14:54:00 i Naglar i korall&persika,


Här ska ni få se en av de där överraskningarna som kommer till en ibland. Peachy Keen från China Glaze. Jag avstod från den när den kom våren 2010 för jag "visste" att den inte skulle passa på mig. Jag "visste" att den skulle vara för varm i tonen, för blek och för pastellig. Nu när jag köpte den i vårvintras så var jag fortfarande lika säker på att den skule vara fel för mig och har låtit den stå på vänt för den ändå inte skulle bli långvarig på naglarna och jag har inte haft så mycket tid att lacka om och fixa som jag har haft förr. Gissa hur förvånad jag blev när jag hade bestämt att använda den som bas i en ruffian och plockade fram den, målade den på mina naglar och bara... wow! Den är ju skitsnygg! Den är inte blek och den är mer orange än jag trodde. Färgen blir mörkare på nageln än vad den är i flaskan och den får mig att tänka på min favoritmelon, den med orange fruktkött. Cantaloupe.

Lacket är förhållandevis enkelt att måla med för att vara ett pastellack från China Glaze. Det täcker med två lager, ett tunt och ett flödigt, det trokar fort med ett lager Redi topplack. Jag kan inte klaga på det. Helt underbart!


Kommentarer

Postat av: Solveig
Publicerad 2011-04-10 15:39:53

Den passet jo helt utmerket! Aaaahhh, kanskje jeg må ha én til av U&A-lakkene! :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-10 15:54:58

Solveig! Den här måste du nog alla fall prova!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-04-10 15:56:59

Åh wow. Wow! Det ser nästan ut som att tonerna i lacket neutraliserar din hudton lite? Ärligt talat så blev jag förvånad att det såg så ruskigt snyggt ut på dig!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-10 16:14:28

Chaosophia! Ja, jag hade själv aldrig trott att den skulle funka och absolut inte att den skulle bli så här snygg. Den är ju helt underbar!

Postat av: Annie
Publicerad 2011-04-10 16:24:26

Jag gilalr verkligen det lacket och det ser superbra ut på dig! :)

Postat av: Aila
Publicerad 2011-04-10 18:48:33

Jag tycker den är jätteläcker!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-10 21:00:30

Annie! Den är verkligen supersnygg!



Aila! Visst! Jag är lite kär i den nu!

Postat av: Marie-Louise Winroth
Publicerad 2011-04-10 21:02:59

Snyggt!!! jag har precis fått hem detta så det skall bli kul att testa!!

Postat av: Nagelfreak
Publicerad 2011-04-11 08:47:30

Ser fint ut, tycker jag! Skönt att du gått in med den inställningen och inte tvärtom :)

Postat av: delinda
Publicerad 2011-04-11 13:11:51

så snyggt, helt i min smak:) melonläckert

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-11 21:34:58

Marie-Louise! Ja, det är jättefint!



Nagelfreak! Ja, det gjorde nog lacket ännu lite bättre!



Delinda! Ja, precis som Cantaloupe!

Postat av: Mona
Publicerad 2011-04-15 17:14:52

Jag har det på naglarna precis nu, och älskar det! Jag hoppade också över det men nu hakade det på hem i den senaste beställningen. Och jag är döförtjust! Men hade svårt med applikationen, det blev tre lager och är ändå lite flammigt :(


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela