Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Electric Pineapple

Publicerad 2011-04-30 11:41:26 i Naglar i gult,


Igår när jag fick hem island Escapes så valde jag ju den mest lockande av dem, lila Senorita Bonita. Den fick ni se på bild igår, tack och lov innan den helt förstörts av hack och märken. Den torkade nämligen inte på de tre timmar jag försökte bära det. Det slutade alltså med att jag lackade om naglarna med ett av krämlacken från samma kollektion, Electric Pineapple, medan jag tittade på Komissarie Frost på TV. Aningens katthår i manikyren alltså, men vad sjutton, den torkade alla fall och jag älskar färgen!

Här ser ni den i morgonsolen när jag var ute och pysslade med min "kryddträdgård" på balkongen. Underbart smutsgul med en liten anstrykning av grönt, ungefär som Fiercely Fiona från OPI. FF är något mildare i tonen men de är helt klart kusiner. Jag har sett swatcher på nätet där denna sett mer grön ut och jag kan berätta att den såg mer grön ut även på mig när den var helt nylackad. När lacket torkade och härdade blev färgen mer och mer gul. Få inte en chock alltså om det ser lite mer grönt ut när ni precis målat med det.

I indirekt ljus ser ni det på bilderna här. Jag är väldigt förtjust! Dels matchade det min nya sommarklänning perfekt (vit med blommor i den här färgen, helt olikt mig...) och dels är den helt i linje med min passion för gult som ju inleddes förra året. Jag hade bara ett gult lack 2008 men nu har jag säkert 20. :D
Superfina egenskaper, det här är två lager med viss VNL synlig men inte så det stör mig speciellt mycket. Det torkade snabbt med ett lager SV och det var lätt att måla med. Jag gjorde alltså detta i TV-fåtöljen med en katt i knät och det ser inte värre ut än vanligt.

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-04-30 12:00:02

Intressant att det blir gult när det torkar. Fick först en liten chock när jag såg dina bilder och tänkte att sådär ser det ju inte ut i min flaska. :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-30 12:29:37

Nailtastic! Ja, det blir betydligt gulare men i skugga kryper den gröna tonen fram. Fortfarande inte så att det tar över utan ungefär som I FF.

Postat av: Maja
Publicerad 2011-04-30 16:09:52

Snyggt på dig, men inte riktigt i min smak :). Förresten, du brukar väl beställa hos 8ty8beauty ibland? Tänkte göra en beställning därifrån snart men har inte beställt därifrån på ganska länge, är frakten fortfarande 16 dollar för sex lack, eller har det ändrats?

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-04-30 16:38:04

Kult med gult! Jag älskar ju gula lack, även om de allt som oftast är rätt... svårburna.



Men ja, åååh, vad jag vill ha den här kollektionen hemma hos mig NU. Inte sen! Kul att läsa att den torkade bra mycket bättre än det lila. Är torktiden fortfarande lite seg, eller är den som man kan förvänta sig från majoriteten av CGs lack?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-30 16:49:21

Maja! 18 dollar tror jag det är nu. Vad ska du beställa?



Chaosophia! Det torkade som ett vanligt ChG, inga problem alls. Ett fantastiskt trevligt lack!

Postat av: Maja
Publicerad 2011-04-30 17:53:22

Okej, det var ju inte så stor skillnad. Ska beställa över- och underlack och nagelstärkare och så China Glaze Below Deck och Happy Go Lucky, och Color Club Ulterior Motive.

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-05-01 18:13:07

Världens roligaste färg! helt galet :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-01 20:01:06

Maja! Bra val! Jag föll i och för sig inte för Below deck men i höst är den nog lockande.



Cactus! Ja, den är fin!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela