Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Blue Iguana

Publicerad 2011-04-30 17:11:32 i Naglar i blått,


Igår, när jag hastigt och lustigt fick lacka om från Senorita Bonita till Electric Pineapple hade jag redan bestämt att Blue Iguana skulle vara dagens manikyr. Den är så vacker i flaskan att man nästan tappar andan. Den är lika vacker på nageln ska jag säga, och den hade inte samma problem som glassflecklacket Senorita Bonita. Den här är ett blått jellylack med turkost och lila glitter i som ger det en duokrom effekt som jag tyvärr inte lyckas fånga på bild och en närmast foillik finish. Så glittrig!

Fantastiskt vackert! Blått, turkos och lila i härliga övergångar och skiftningar. Det torkade på under en timme, segare än Electric Pineapple men snabbare än Senoritan. Jag slapp hack och andra problem med manikyren och kunde alltså ha det jag planerat ikväll. Hurra för det!


Jag önskar det lila skulle synas på bilderna men tyvärr är det bara det turkosa och blå som vill fastna. I vissa ljus påminner det om OPI Magic men egentligen är de inte så lika. Det här är mycket mer turkost.
Jag har haft tre lager av lacket på mina bilder och det ger ändå VNL i vissa ljus men jag bryr mig inte. I de flesta fall ser man inte var den fria tippen börjar men i solen framträder det tydligt.
Jag gör ett sista försök att visa lila toner här nedan. Ser ni dem?

Kommentarer

Postat av: Anna
Publicerad 2011-04-30 17:51:01

Jag kanske ser lite lila men mest ser det blått ut, ser inget turkost alls?

Postat av: Maja
Publicerad 2011-04-30 17:55:47

Väldigt snyggt! Jag ser det lila ganska tydligt på sista bilden, har knappt sett den lila duokromen alls på andra swatches jag sett.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-04-30 19:31:30

Så jävla läckert!!!! Aaaaaaah. Aaarhrhrh!!!!!!!



Ser det lila mest på de mittersta bilderna som finns som thumbnails.

Postat av: Aila
Publicerad 2011-04-30 21:07:27

Jättejätte läckert!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-04-30 22:14:03

Visst är det strålande vackert!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-01 08:41:16

Anna! Vi kankse definierar turkos olika. Jag menar nog himmelsblått i det här fallet. Det är inget grönt i lacket.



Maja! Nej, den är svårfångad den lilla busen.



Chaosophia! Bra om det syns lite någonstans. Jag blev tokig när jag inte kunde fota det.



Aila! Visst är det!



Nailtastic! Det är det! Strålande vackert är ordet!

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-05-01 10:03:01

Så himla fint lack!

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-05-01 10:54:02

Så vackert, det här måste jag ha!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-01 14:05:28

Kerstin! Ja, det är vackert!



Roxcat! Ja, det är ett enastående fint blått!

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-05-01 18:12:13

Det är ju så himla fint! Men jag störde mig på VNL när jag lackade upp det, det blir ett opakt underlack till det här nästa gång, då blir det perfekt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-01 19:59:59

cactus! Ja, i stark sol så syntes randen mellan nagelbädd och tipp rätt bra även efter tre lager. Men jag klarade det faktiskt rätt bra, jag är mer generös nu mot VNL även om det stör mig med.

Postat av: Angela
Publicerad 2011-05-03 11:25:39

oohhh vilket ha-begär det här lacket väcker.

Brukar du använda nåt topplack som seche vite över?

Tänkte på det där med segt torkat om de fortfarande är lika segtorkade (China Glaze Senorita Bonita) med ett sånt över?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-03 18:19:53

Angela! Jag använder alltid Seche Vite. Har alltid haft snabbtorkande överlack och själv har jag bara SV men ibland lånar jag Poshé av mamma. Samma effekt på det så ja, alltid snabbtorkande.

Postat av: Angela
Publicerad 2011-05-04 08:22:54

Oki.. har ett par lack som tar evigheter att torka med även SV och då märker jag hur bortskämd jag blivitt med snabbtorkande lack ;)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela