Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Glaistig

Publicerad 2010-09-24 19:03:33 i Boktema 2010,


Det är egentligen synd att peta ner Emmas tolkning av Mab för den är så vansinnigt snygg och passar dessutom perfekt till vår nya design! Visst är den snygg, förresten! Passar oss som hand i handske tycker jag!

Nå, jag har ju också gjort boktematolkning till idag och min tolkning är av den Glaistig som Eddi möter när hon först får kontakt med älvfolken. En glaistig är ju en vattenande och då passar det väl bra med lite blått. Nu känns det lite som att jag alltid är blå på boktemat men det här är alla fall en lite ljusare blå. Snirklar och strass är snudd på obligatoriskt när vi har älvor som tema. Inte så nyskapande alltså, men kanske trevligt ändå?

Basen är GOSH stiftskugga i beige och ovanpå den ligger först en blålila skugga, Jazzy, från Pure Luxe och den har sedan blendats ihop med Blue Jeans, en renare blå med mycket skimmer som också är från Pure Luxe. Avslutningsvis är det massor av blåskimrande highlighter, Blue Aura, även den från Pure Luxe, över hela brynbenet. Ram runt ögat med penna från Tigi och så massor av glitter i silver, ljusblått och klarblått. Strasstenar och lösögonfransar.

Jag gjorde en liten blå mun också med pigmentet Jazzy och samma blå kajal. Bilden är tyvärr lite suddig.

Kommentarer

Postat av: Tina (Beleza)
Publicerad 2010-09-24 19:20:09

Vilken fantastisk fantasi du har. Hade aldrig ens kunna drömma fram den här kreationen. Så läcker. :)

Postat av: Mia
Publicerad 2010-09-24 19:34:33

Underbar sminkning! Och vilket designlyft på bloggen. :) (Får jag komma med lite konstruktiv kritik så känner jag att det är lite för lite kontrast mellan text och bakgrund, mina snart medelålders ögon får anstränga sig lite för att läsa texten. Men äsch, får väl skaffa mig glasögon dårå! ;) ) Supersnyggt!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-24 19:39:52

Tina! Tack! Jag tycker den är okej men missa inte Emmas som hon visade tidigare. Den är supergrym!



Mia! Jag tycker också det är ett designlyft! Jobbigt om det är svårt att läsa dock. Det är ju meningen att ett besök hos oss ska vara njutbart. :D

Postat av: feline
Publicerad 2010-09-24 20:30:44

Wow! Både en bloggmakeover och en mun! Tror inte jag sett en förut..? Men jag kan ju bara vara helt korkad. :) (Fortf snor i hela huvudet eller iaf halva.)

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-09-24 20:35:35

Vilken underbar sminkning! Och vilken fin ny header! Fasen vad du och Emma är kreativa! En eloge till er!

Postat av: Kelly
Publicerad 2010-09-24 21:00:53

I love it. soooo pretty! Love the new blog set up also :)

Postat av: Aila
Publicerad 2010-09-24 21:30:25

WoW, ny höstig layout. Skitkoolt ju!



Snygg make up!

Postat av: Matilda
Publicerad 2010-09-24 21:56:21

Fint! Haha, är det till er Marika gjort designen till! Hon gjorde min med :) Jag har följt utvecklingen på den på hennes blogg :P men jag kunde aldrig tro att de var till er! xD

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-09-24 22:31:13

Den nya designen är grym! Liksom din sminkning. :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-24 22:48:52

Feline! Är du sugen på fler munnar finns en kategori för det, men det var länge sedan den uppdaterades... :D



Ninni! Men headern har jag faktiskt bara betalat, inget annat. Det är duktiga Marika som fixat den.



Kelly! Thanks! And I love the new set up too!!



Aila! Visst är den fin!



Matilda! Ja, det är oss hon fixat den till. Jag blev omdelbart förälskad i den när jag såg den.



Nailtastic! Tack! Och ja, jag håller med! Designen är fantastiskt fin!

Postat av: krex
Publicerad 2010-09-25 07:29:12

wow, vilken förändring! till det bättre förstås, som (iaf jag tycker) förändringar ska vara .D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-25 08:32:02

Krex! Jag håller helt med dig! Den är fantastisk, designen, och verkligen "jag" och förhoppningsvis känner Emma likadant.

Jätteduktig designtjej, Marika, hjälpte oss!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-09-25 09:27:15

Åh vad fin du är! tycker din Glaistig är fantastiskt tjusig och munnen är bara så cool! och visst är nya designen urfin!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-25 09:52:17

Emma! Men jag bleknar i skuggan av dig! Mab... Wow!

Postat av: Honi
Publicerad 2010-09-25 10:59:26

Oj vilken liten shock jag fick när jag kom in här, vad fin eran nya design är! Superläckert!

Postat av: Mia
Publicerad 2010-09-25 12:06:58

Det är alltid en njutning att komma hit till er fina blogg, så lite kontrastproblem kan jag leva med. ;) Ett tips till designern kanske att tänka på dock? Läsbarhet? För bortsett från den lilla detaljen är det ursnyggt och fin färgharmoni - talang! Så fint. Önskar jag kunde göra lika fint... Vilket även gäller sminkninen!

Postat av: Marianne
Publicerad 2010-09-25 15:12:12

Urtjusigt, du är hur vacker som helst - Emma likaså (passar på att flerkommentera :o) ) Önskar jag hade er ork och inspiration att göra kreativa sminkningar.



Den nya designen på bloggen är sk*tsnygg och hur läcker som helst. Dock iinstämmer jag med Mia, konstrasten ger mina nyblivna medelåldersögon en del problem.



Det är troligtvis en vanesak, men jag upplever sidan en smula svårläst, kanske som sagt lite mer konstrast och då kanske på "vänsterflyern" med länklistan samt flytta upp sökrutan.... Ack dessa önskemål... Kanske dags för undertecknad att skaffa progressiva ;o(

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-25 16:03:18

Honi! Tack!



Mia! Vad bra! Jag ska maila designern men om hon vill böka med det vet jag inte. Jag kan inte själv, jag är helt inkompetent. ;D



Marianne! Jag tycker också designen är snygg men jag förstår vad ni menar du och Mia även om jag ser utan problem än så länge. Jag vill dessutom gärna behålla mina medelålders läsare så jag mailar Marika som gjort designen så får vi se om hon orkar eller vill ändra. Annars får det vara som det är för jag älskar designen i sig!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-09-25 18:16:04

Ursnygg mejk, både ögon och läppar! Er nya Design är också hur ccol som helst!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-25 20:45:42

Kerstin! Visst är det en snygg design! Kan varmt rekomendera Marika!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-09-25 22:30:51

Åh, hjälp vad vackert! :D Jag gillar nya designen också :)

Postat av: Ia
Publicerad 2010-09-26 01:06:33

Urtjusig design!!!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-26 11:11:09

Zizzie! Tackar!



Ia! Visst är det!

Postat av: roxcat
Publicerad 2010-09-26 13:14:58

Snygg sminkning, och det är kul med lite annorlunda läppar! Och bloggdesignen är riktigt lyckad!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-09-26 14:35:19

Designen är skitsnygg men även jag har problem med kontrasterna här och var (vit text är överlag en dålig idé om man frågar mig)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-26 15:01:08

Roxcat! Tackar! Ja, jag är jättenöjd med designen!



Kajalen! Men nu är ju kontrasten fixad. Och den vita texten blir ju lila när man för pekaren över den. Jag hoppas du står ut för nu är jag nöjd alla fall. :D

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-09-28 09:48:02

Ja, jag ser iaf fortfarande dåligt. Hoppas på bättre lycka när nya linserna kommer


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela