Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Swatcher på Gabrielle Faust by Overall Beauty

Publicerad 2010-09-16 22:39:31 i Swatchbibliotek övrigt,

Här kommer lite swatcher på Gabrielle Faust-kollektionen som Overall Beauty har tagit fram. Jag var så himla nyfiken på skuggorna så jag ville känns lite på alla och se hur de såg ut på huden, alltså blev det en swatchning. Dessutom är burkarna löjligt svåra att se färgen i, lite irriterande, men annars har jag fått ett bra intryck av skuggorna. Här ligger de swatchade i två rader, överst på shadow insurance och därefter på krämskuggan från Gosh, Love That beige. Visst är det härliga höstfärger! Det känns verkligen att det börjar bli höst ute nu. Idag tog jag på min pålla täcket för första gången sen i våras, då kändes det väldigt mycket höst...

 

Ni ser skuggorna i följande ordning från vänster till höger:

Översta raden

  1. Aftermath

  2. Hourglass Sand

  3. Indescretion

  4. Karmic Knigh

    Understa raden

  5. Love Lost

  6. Misanthrope

  7. Sanctified Snow

  8. Vampire Kiss


Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-16 22:42:48

De har jäkligt bra konsistens faktiskt, tycker jag. Väldigt behagliga att måla med. Och bra pigmentering. Aftermath och Karmic Knight är mina favoriter, plus Sanctified Snow då som glittrar så fint!

Postat av: Lina
Publicerad 2010-09-18 15:09:06

De ser riktigt snygga ut! Undrar jag om jag inte måste köpa dem.....

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-09-19 20:44:04

Sminkan: Ja de jag har testat har känts himla trevliga... Underbara höstfärger dessutom!



Lina: det tycker jag gott att du kan göra:) det finns några riktiga godingar här...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela