Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sminkans stash&storage

Publicerad 2010-09-15 09:03:05 i Allmänt,


Jag har ju visat förvaringslösningar förr men nu tänkte jag att jag skulle göra ett inlägg och visa mina Helmrar. Eller Helmers? Jag köpte ju en i vintras och den gillade jag. Sen köpte jag en till nu i höst med ambitionen att få plats med alla nagellack i dessa supersmarta förvaringar. Jag vet att Saint Bella knåpar ihop en Helmer på en halvtimme men mig tog det 2,5 timme, men jag gjorde det och jag gjorde det själv! Nu står de båda bröderna bredvid varandra i mitt kök vid ingången till arbetsrummet. Pappersetiketter på varje låda talar om vad som finns i dem och så kan jag ha kokböcker och katter ovanpå, som ni ser. En liten vaktkatt kanske det är, som vakar över mattes skatter? :D
Nå, låt oss inte prata mer om Helmers utsida, låt oss se vad som döljer sig i hans inre:

China Glaze

Mer China Glaze, bara kompletta höstkollektioner.

BB Couture, Orly, Precisions och några Barielle.

Nubar

Holografiska lack från ChG Kaleidoscope och OMG, OPI DS och tre stackars Nfu Oh som inte fick plats i "sin" låda.

Blandat. Här finns L'Oreal, jordana, Rimmel, Adorée, Cover Girl, N.Y. Summer, MAC, Milani... Ja, lite allt möjligt som jag inte har så många av att det blir en "riktig" samling. Eller hel låda.

Helmer nummer 2 börjar med en låda OPI blandat med China Glaze. Det måste bli så för jag har inte plats för alla China Glaze annars. Här är det bara röda, rosa och vampiga färger.

Resten av mina OPI. Lite vampiga färger finns det här med, för de fick inte plats i lådan ovanför... Hm, bara jag som förstår mig på logiken misstänker jag.

I nästa låda är det Misa och Color Club som huserar.

Och i nästa har jag mina L.A.Girls och NYX samt undanskuffade längst in i lådan, Nfu Oh. Flaskorna är så stora och klumpiga att jag blir galen. Jag tror det finns risk för att de kommer tvingas flytta till någon annan förvaring. Skokartong i garderoben kanske? Men så länge de får plats, och det är ett tag till, kan de stå och skämmas där inne i bakersta vrån.

En låda med expansionsutrymme är den med Sinful Colors och Sally Hansen. Det står ett Guppylack där också ser jag nu. Hm, den ska ju vara i "blandade lådan"...

Och längst ner har jag en nästa tom låda som också kommer bli en "gott och blandat" tror jag. Mina få IsaDora står här och mina, än så länge ännu färre, Savina. Grafittilacken längs kanten. Min Nubar-låda är helt full så det kanske blir Nubar här med vad det lider.

Det var mina bröderna Helmer det. Men nu undrar ni så klart var jag gömt undan alla Zoya? De bor i en annan byrå!

I en jättelåda, typ 3xHelmers lådor, har jag alla lack som är låga nog för att gå in. Alla mina Zoya, som ni ser, Mina UD Summer of Love, mina få Essie, Pure Ice och Diamond Cosmetics. Här finns alla mina lack i H&M platta, fyrkantiga flaskor och mina Depend. Del Sol gick in här och Viva la Diva. Det finns även några Color Club minisar.
Ja, det är mina nagellack. Alla utom de otestade för de står i en kartong på skrivbordet. När jag sitter här vid datorn når jag smidigt och enkelt alla mina lacklådor så jag snabbt kan få fram mina flaskor när det är dags att byta manikyr. Så det här är mitt stash&storage. Hur ser det ut hemma hos dig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela