Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Orly Cosmic Fx Out of this World

Publicerad 2010-09-01 07:26:17 i Naglar i lila,


Orly Cosmic Fx är ju höstens häftigaste kollektion. Det är massor med magiska lack och Out of this World är ett av dem. Det är dock det jag kanske tycker minst om i kollektionen.


Det är ett mörklila lack med lila och guldfärgat glitter i. Det finns en antydan till duokromatisk skiftning men den är inte fullt utvecklad. Inte på mina naglar alla fall. Färgen är snygg men inte alls lika unik som t.ex Space Cadet eller Galaxy Girl.

Det är tre lager lack, det torkade normalsnabbt och gav mig inga problem. Fint men knappast "out of this world". Mer ett snyggt mörklila med två olika färger på glittret. Det känns helt enkelt inte lika unikt som vissa av de andra lacken och när det handlar om lila vet ju alla fall Emma hur svårt jag har att falla sådär handlöst. Jag har några lila favoriter som jag verkligen älskar men detta kommer inte kvala in på den listan. Tyvärr.


Men det är snyggt ändå. Alla lack måste ju inte vara sådär andlöst fantastiska. Man kan ju uppskatta även en medelsnygg lila och jag kan se mig själv använda det igen. Kanske inte ofta men alla fall någon gång.

Kommentarer

Postat av: fia
Publicerad 2010-09-01 10:22:00

Den va fin den men himmla mörk.

Super snygga sminkningar nedan.

Må så gott.

Postat av: Andrea
Publicerad 2010-09-01 11:21:39

Jag tycker den ser himla fin ut!

Jag gillar nog lila mer än dig, men iaf ^^



Jag har inte hunnit testa det än, men det verkar vara en snyggare variant av Zoya Julieanne..

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-09-01 14:36:12

Tycker det ser jättefint ut, men visst höjs ribban lite när kollektionen innehåller så många spektakulära lack. :-)

Postat av: Marianne
Publicerad 2010-09-01 15:44:23

Postat av: Marianne
Publicerad 2010-09-01 15:48:43

Hmm, mitt tangentbord bråkar med mig :o( för det är väl inte jag som slinter...



Jag sällar mig till skaran som tycker det ser jättefint ut, men det är något som gör att jag inte faller. Nöjer mig med Space Cadet från Nailmail, tror det räcker för mig harkel.

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-09-01 16:24:41

Fint, men inte lika unikt som de andra, precis som du säger.

Postat av: Nailspotting
Publicerad 2010-09-01 17:07:48

Jag som inte tänkt köpa något från Cosmic FX men den här var ju jättefin (men så är jag svag för lila också). Den här kollektionen växer efter alla swatches jag sett!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-09-01 19:22:03

Efter att ha sett de andra lacken ur kollektionen så känns detta inte så revolutionerande. Fast det är fint.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-02 07:21:25

Fia! Tycker du den är mörk? Inte så farligt väl? Den är ju inte i den "nästan svarta" ligan.



Andrea! Säg inte så. Jag hoppas ju på Julieanne...



Nailtastic! Ja, den höjs definitivt. Kan man öra Space cadet borde man kunna göra mer än så här.



Marianne! Ja, den är ju snyggast, utan tvekan.



Kerstin! precis.



Nailspotting! Ja, de är grymma! Det är svårt att swatcha dem på ett rättvist sätt också. De är vackrare IRL.



Sminkjante! Ja, precis så.

Postat av: MyyZz
Publicerad 2010-09-02 13:27:46

Attans Sminka:-) Nu e ju jag tvungen att köpa tre lack som jag inte alls hade tänkt att köpa ... de är ju så läckra, dock inte detta jo läckert men inte läckrast :-)



Mums

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-02 18:31:17

MyyZz! Haha, ja, så kan det ju bli. :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela