Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Love Lost Karmic Knight

Publicerad 2010-09-13 21:31:17 i Emmas FOTD 2010,

Nu är jag äntligen tillbaka från min internetexil! Jag lyckades smitta min stackars dator med virus i förre veckan, vilket resulterade i att jag fick framleva några sorgliga internetlösa dagar. Som tur var kom Erik hit i helgen och pickade upp mig och datorn.



Som ni nog vet var Kim som driver Overall Beauty generös nog att skicka Gabrielle Faust-kollektionen som Overall Beauty har tagit fram i samarbete med författaren både till mig och Sminkan. Även jag har alltså passat på och testat skuggor från Gabrielle Faust by Overall Beauty i helgen. Dessutom har jag swatchat alla skuggorna, men det inlägget får ni inte se idag, det försöker jag få ut imorgon. Först ut för testning var Love Lost och Karmic Knight och Hourglass sand som fick ligga som highlighter. Min sminkning var inte alls lika dramatisk som den som Sminkan la ut tidigare idag, min variant är en lite mer dagsanpassad variant. Inte för att man inte kan gå så på dagen, men ni fattar vad jag menar, eller hur?


Hyn

Foundation: Everyday Minerals Linen, formula intensive

Concealer under ögonen: MAC Studio Sculpt Concealer

Concealer i ansiktet: Everyday Minerals Intensive Fair

Puder: Bare Minerals Mineral Veil

Rouge: Bare Minerals Beauty

Ögon

Ögonbryn: Clarins Retractable Brow Definer 003
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance

Ögonskuggor: Love Lost och Karmic Knight från Gabrielle Faust by Overall Beauty

Highlighter: Hourglass Sand Gabrielle Faust by Overall Beauty

Eyeliner: MAC Fluidline Blacktrack

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: Face Volumizing Mascara

Läppar

Läppglans: Face Backsippa



På den inre halvan av ögonlocket ligger rosa Love Lost och på den yttre halvan ligger Karmic Knight. Ovanför dem ligger Hourglass Sand som highlighter. Hourglass sand ser supergul ut i burken, men jag tycker att den smälte ihop väldigt bra med min hud faktiskt. Vidare har jag målat eyeliner, mascara, kajal och rouge, det vanliga klabbet ni vet. För er som är nyfikna kan jag säga att så här långt så tycker jag att Gabrielle Faust-skuggorna känns väldigt trevliga. Möjligtvis kan jag som är skimmerfantast önska att det var lite mer skimmer i skuggorna, men å andra sidan så tror jag att Sanctified Snow kan bli väldigt fin som överskugga om det är just skimret man är ute efter. Nästa på tur för testning alltså...


Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-13 21:37:03

Vilka fantastiska vingar! Och vad roligt, den är ju i skuggval och placering nästan exakt som min från igår! Verkar vara en självfallen kombo! ;D

Mycket tjusigt! Din var snyggare än min med de här skuggorna.

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-09-14 07:59:57

Snyggt! Kul att du är tillbaka :)

Postat av: Linda
Publicerad 2010-09-14 08:05:16

Skuggorna ser toppen ut, gillar eyelinern massor!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-09-14 08:40:48

Superfin sminkning. Vingarna är superba.

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-09-14 11:00:08

Vad kul att du är tillbaka =) Sminkningen är toppenfin!

Postat av: CC
Publicerad 2010-09-14 21:49:49

The wing master haha :) Snyggt! Och det var härliga höstfärger!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-09-16 22:00:14

Sminkan: tack! jag tycker de blev kassa, men bra om det inte är så uppenbart här. Haha, ja lite komiskt:)



Zizzie: tack så mkt! Ja, det känns kul:)



Linda: tack! Vad roligt att höra:)



Sminkjante: tack, vad glad jag blir:)



kerstin: tack så mkt snälla du:)



CC: Oh, vilken komplimang! tack så mkt:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela