Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Klean Color Gold Bright

Publicerad 2010-09-17 14:41:47 i Naglar i guld, koppar, brons,


Klean Color är ju ett för mig nytt nagellacksmärke. Jag har skaffat fyra lack från dem, ett blått, ett grönt, detta och ett i guld. Väldigt fina färger och åtminstone de andra tre är unika i min samling. Jag är ingen storsamlare av guldlack, guld är helt enkelt inte min färg, men vissa guldlack är ju ändå svåra att motstå. Trots "hummerhandseffekten" så kan jag inte alltid stå emot dessa glödande guldiga lack. De ser ut som man hält smält guld i flaskorna liksom och det blir så intensivt på naglarna. Nubar Oro är en av favoriterna jag hittat i höst men helt ärligt är detta bättre på i alla fall ett sätt. Det kan nämligen användas med överlack. ;D


Det ni ser är tre lager lack och så överlack. Pekfingret sabbades av ett katthår som jag såg och drog bort när lacket hade börjat torka. Egenskaperna på lacket är helt okej, eller ja, normala. Inga konstigheter. Jag gillar att måla med det och jag gillar färgen. Ni ska få se det i annat ljus också, då kommer en annan, mer honungsgul ton fram.

Klean Color köper jag från Le Polish Boutique.

Kommentarer

Postat av: Honi
Publicerad 2010-09-17 15:40:13

Riktigt snygg glöd i lacket, jag är inte heller det största fanet av guldlack men vissa kan jag bara inte motstå :P

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-09-17 17:11:21

Vilken härlig glans =)

Postat av: Aila
Publicerad 2010-09-17 17:58:32

Lövely!

Postat av: Lisa
Publicerad 2010-09-17 22:07:53

Jag är inte heller en guldig flicka men den där ser ganska snygg ut. Kanske för att den är mer gul än röd?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-17 22:29:21

Honi! Nej, visst är det så! Det här är oväntat snyggt för att vara så varmt i tonen.



Kerstin! Ja, visst är det rätt fint!



Aila! Ja! Rätt snyggt är det!



Lisa! Ja, kanske, men den är väldigt varm ändå. Fast du har rätt, mer honung än koppar.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela