Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Depend #204

Publicerad 2010-09-18 14:36:46 i Naglar i blått,


Ett av Depends nya höstlack är #204. Ett midnattsblått lack med vackert skimmer. Det är precis på gränsen att bli ett av de nästansvarta mörkblå som t.ex OPI pumpat ut i mängd, men i mulet dagsljus syns det alla fall att det är blått.

Det är mycket täckande, ett lager räcker för att täcka. Här målade jag det bara rakt på en annan manikyr, Blue my Mind från H&M, och det räcker alltså utan problem med ett lager. Sånt gillar jag! Det är praktiskt och enkelt att kunna byta färg utan att behöva använda remover först tycker jag.

Jag har, som ni förstått, varit ute och handlat lite. Jag köpte några Dependlack för de hade erbjudande på Kicks nu, ta tre betala för två. Jag valde det här, ett brunt med silverskimmer som också är från höstens kollektion, ett rött med guldglitter som jag inte vet när det kommit men borde vara ett perfekt jullack, och så tre av det gula. Det gula är verkligen stjärnan i höstkollektionen tycker jag. Det hade dock inte gått att måla över min befintliga manikyr med det så jag valde det här som första lack att testas.


Ganska snyggt va? Inte unikt men absolut trevligt.

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-09-18 14:39:33

Jättefint! Jag ska nog också bege mig till Kicks =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-18 14:51:17

Kerstin! Gör det!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-09-18 15:04:05

Jag tycker det ser himla fint ut. börjar känna lite sug efter blåa lack igen...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-18 15:48:53

Emma! Ja, uppenbarligen jag med. Tredje blå på rad som jag bär nu... :D

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-09-18 16:25:10

Jag håller med emma p. Jag känner också ett sug efter blåa lack. Dock inte efter blåsvarta.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-18 17:59:41

Sminkjante! Nej, det är väl olika. Jag gillar ju blått på naglarna oavsett nyans. :D

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-09-19 11:08:50

Snyggt! Jag måste passa på att besöka Kicks medan erbjudandet gäller :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-19 12:40:03

Zizzie! Gör det!

Postat av: Lillasyster
Publicerad 2010-09-20 19:02:08

Ett lager. Ett lager, kvinna! Och du får det så jäkla tjockt och snyggt! Min vanliga tanke - överlack? Använder du det? Annars får du väl vänta i sexton timmar för att ett så pass tjockt lager ska torka?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-20 19:11:04

Lillasyster! Så klart jag använder överlack. Och det är inte så tjockt, lagret. Det är ju en annan manikyr under. Skrev jag inte det? Jo, det gjorde jag. Så, inget tjockt lager alltså.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela