Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Color Club Wild Orchid

Publicerad 2010-09-28 19:26:20 i Naglar i svart, grått, silver,


Wild Orchid är från höstens kollektion Untamed Luxury från Color Club. Jag föll för tre av lacken, alla lite gråtonade, och det här är söndagens första manikyr. Dessvärre varade den inte länge då lacket började chippa efter mindre än tre timmar...

Wild Orchid är ett mellangrått lack med lite blåton och massor av skimmerpartiklar i sig. Dessvärre tycker jag inte alls att de skimmerpartiklarna kommer fram så tydligt på naglarna. Faktum är att jag tycker lacket är rätt trist, och det vill man ju inte känna när man precis målat om sina små fingrar.

Det här är två lager av lacket, tre kanske kunde ha behövts för lite VNL syns igenom. Det är bra torktid på lacket men formulan är inte som Color Clubs standard brukar vara, vilket är synd. Lacket är lite tjockare och segare och inte lika enkelt att få jämnt och snyggt på naglarna. I och för sig så brukar Color Clubs nagellack vara bland de allra bästa så att det här inte är där betyder inte att det är dåligt, bara sämre än jag förväntat mig. Det blir inte höstens favorit alltså, men skälet till att det får två tummar ner är att det flagade efter så kort tid. Alltså, mina lack behöver bara klara 24 timmar, att inte klara en eftermiddag är inte okej.

Kommentarer

Postat av: Kajsa/Monticka
Publicerad 2010-09-28 20:10:15

På tal om hållbarhet, hur väl har dina lack från Diamond cosmetics hållt sig överlag?

Samtliga av mina (10st), har hållt sig ungefär en halv dag, ett par stycken höll sig ett dygn, sen började de chippa..

Postat av: Aila
Publicerad 2010-09-28 20:29:08

Nää, jag upplever inte samma sak med min Wild Orchid. Tycker den håller igenom dagen och alla trevliga blöjbyten;)

Postat av: Josephine
Publicerad 2010-09-28 20:53:18

Galet snygg färg, måste rota fram mina gråa lack inser jag! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-28 21:10:43

Kajsa! Mina har hållit skitbra rent ut sagt. Eller två av dem alla fall. Det gröna höll väl i typ en vecka när jag var på semester och inte orkade lacka om. Jag har bara tre eller fyra och Chainmail Charm swatchade jag bara för den gillade jag inte så den vet jag inte.



Aila! Hm.... Vad kan det bero på då? Mina naglar skivar sig inte och andra lack håller rätt bra. Det lack jag drog på efter det här höll bra, det tog jag bort, ochippat, nu ikväll.



Josephine! Ja! Grått är snyggt!

Postat av: Nailspotting
Publicerad 2010-09-28 23:08:51

Men varför beställde inte jag det här!? Grått OCH skimmer, det är ju perfekt kombination. Hm, måste ha tappat huvudet ;) Synd att det inte höll så bra... får se om jag köper det.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-29 07:04:30

Nailspotting! Jag tycker absolut du ska köpa det om ingen annan än jag haft problem med hållbarheten. Då kan det ju bero på att det inte passar med mina övriga produkter (Seche Rebuild och Seche Vite) eller bara otur.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-09-29 07:51:01

Det ser ut att vara en helt okej grå, men det är ju inget lack som väcker starka känslor. Trist att det chippade så snabbt.

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-09-29 08:33:56

Jag tycker det var snyggt! SEr ur ungefär som det jag försökte franka fram igåkväll (bilder kommer...).

Postat av: Honi
Publicerad 2010-09-29 11:16:49

Jag gillar det faktiskt, jag som är dålig med neutralare färger :o Vet inte varför jag gillar det heller.. Tror bara det skulle vara fint till min hudton.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-29 17:49:45

Nailtastic! Precis. Snyggt men inte stunning.



Kerstin! Jag har också en franken som påminner. Lite mer blått i mott kankse. :D



Honi! Det är en rasande fin grå men jag föredrar Nubars grå krämlack tror jag.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela