Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

BB Couture for Men "Ceremony"

Publicerad 2010-09-02 18:39:28 i Naglar i grönt,


Vad säger ni om att få ännu ett lackinlägg idag och dessutom med ännu ett unikt grönt lack från BB Couture, Ceremony. Det här är ett lack som påminner mig en aning om Dress Rehearsal från samma kollektion men har en aquabas istället för en grå bas. Ja, båda har ju en grön bas så klart men med en lutning mot aqua respektive grått. Ceremony ser alltså betydligt grönare ut i flaskan.
Det är grönare också, men ändå finns det ett par gemensamma nämnare.

Båda är ganska skira och kräver tre lager. De börjar strimmigt men slätar ut sig på andra lagret men behöver alltså tre för full täcking. De är väldigt lika i formula alltså, även vad gäller lackningsegenskaper, konsistens etc.


Det finns samma tendens till penseldragsmärken med Ceremony som med Dress Rehearsal, men inte lika tydliga. Samma skimmer dessutom, i guld, aqua och lila.
Jämförelse:

Dress Rehearsal till vänster och Ceremony till höger.
Ganska lika va? Men inte så lika att de är utbytbara. Det ena är tydligt grått och det andra tydligt aquagrönt, som jag redan sagt tjugo gånger. Den lite blågröna tonen framträder ännu tydligare i Ceremony om man har handen i indirekt ljus. Ser ni?

Och en jämförelse med Dress Rehearal i liknande ljus:

Olika men ändå lika.

Kommentarer

Postat av: sandra
Publicerad 2010-09-02 19:34:32

Hur många gånger om dagen målar du om dina naglar egentligen??

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2010-09-02 19:43:32

Helt klart olika även om det också finns många likheter. Jag tror jag gillar Dress Rehersal mest av dessa två faktiskt, är förtjust i den där smutsgrå undertonen!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-09-02 21:07:07

Fint! Fast det väcker inget ha-begär hos mig. Turligt nog... ;)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-09-02 21:25:18

Väldigt snyggt och coolt lack!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-09-03 07:42:33

Både Ceremony och Dress Rehearsal ser unika ut. Men inget av dem väcker något köpbegär faktiskt. Tycker båda lacken känns lite urvattnade i färgen.

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-09-03 08:08:21

Fint!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-03 14:31:09

Sandra! En gång om dagen oftast. Om jag inte swatchar, vilket jag gör ibland. Oftast vill jag dock hålla nere swatchadnet för det sliter rätt hårt på huden runt naglarna.



Makeupoholic! Ja, jag gillar också den bäst.



Zizzie! Ja, visst är det skönt när inte lacken ropar: KÖP!!



Emma! japp!



Nailtastic! Hahaha, nej, du har rätt. Men de är ju gröööööna!



Kerstin! Ja.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela