Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Jo

Publicerad 2010-10-11 20:19:30 i Naglar i blått,


Hej igen! Eftersom jag är inne på Zoya och dessutom blå lack från dem så kastar vi ut lite arkivinlägg från i somras. Samtidigt kan jag passa på att uppdatera er läsare med info om varför det inte blir något som helst smink från Sminkan. Jag är sjuk. Fortfarande. Var hos doktorn idag och är sjukskriven en vecka till. Sånt är livet... Nu kanske man kan hoppas på lite piggare dagar under veckan men än så länge är snor, hosta och rinnande, irriterade ögon del av livet. jag är dock pigg nog att måla naglarna igen så det kommer nya inlägg imorgon. Just nu blir det dock arkivet.

Zoya Jo är ett ganska sött ljusblått lack, periwinkle tror jag man kan kalla det, eller vintergröna på svenska men det ger ju helt fel associationer... Det fåniga är att jag har vintergröna i trädgården men den blommar typ hur tidigt som helst på sommaren så jag vet inte om jag har bilder på det. Alla fall inte på den här datorn.

Det är ett skimmerlack och det har förhållandevis bra egenskaper. Det tog två lager för att få täckning och det torkade hyfsat bra med Seche Vite. Inga problem alltså. Sen är det inte så perfekt som jag hade hoppats. Jag tycker om det men är inte hänförd. Ett mellanlack alltså.

Siri spanade in flaskan när jag fotade. Det här var på den gamla goda tiden då hon hade två ögon, men det ser man ju inte på bilden. Hon är fortfarande aktivt involverad i lackfotandet så egentligen är det ingen dramatisk skillnad.

 

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-10-11 20:31:28

Lilla Sirisnuttan, så söt är hon!. Bra att hon fortfarande är intresserad av lack och att hon håller dig sällskap:)

Postat av: Solveig
Publicerad 2010-10-11 20:48:46

Søt lakk og søt katt! :)



God bedring til deg! Ikke noe gøy å være syk. :/

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-10-11 21:12:50

Väldigt söt blå! Älskar bilden på Siri och Jo tillsammans.



Jag skickade tillbaka en Sunshine Award till dig och Emma. Bara så att ni vet hur mycket jag uppskattar er. :-)

Postat av: Honi
Publicerad 2010-10-11 23:04:04

Söta missen.. Hon är som min, ska alltid vara med :) Krya på dig!



Lack kan pigga upp en litegranna dock!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-12 07:55:31

Emma! Ja, hon håller mig sällskap just nu med. Intresserad av allt man gör men det är svårt att övertyga henne om att min idé om aktivtet är bättre än hennes. Hon vill bli killad under hakan nu nämligen.



Solveig! Tack! Jag känner mig lite bättre faktiskt. Har hostat lite mindre i natt.



Nailtastic! Ja, Siri är alltid fin! Och tack för sunshine awarden. :D



Honi! Ja, det är så roligt att ha katt för man har alltid någon att prata med. De är perfekta husdjur!

Postat av: Aila
Publicerad 2010-10-12 09:19:29

Härlig blå färg och Siri är så fin!

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-10-12 14:14:35

Underbart lack där! Vad bra att ni tar hand om varandra du och Siri. Krya på dig nu.

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-10-12 21:30:58

Det är bra med henne nu?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-12 23:05:48

Aila! Ja, det är både fin katt och fint lack!



Ninni! Ja, hön är en raring. Edit med. Båda är underbara!



Kajalen! Japp! Hon mår utmärkt! Vi är lyckliga igen!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela