Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Toasted Virgin Creep

Publicerad 2010-10-19 22:19:28 i Emmas FOTD 2010,

Visst måste vi väl ha lite smink också på bloggen? Visserligen vet jag att många av våra läsare just nu tycker det är roligast med lack, men jag är nog inte ensam om att tycka att smink är minst lika roligt, ja okej, lite roligare faktiskt.

 

Här har ni mitt lördagssmink. Jag var hemma i Motala och Erik var förkyld så jag passade på och åkte runt lite och träffade folk på dagen. Väldigt trevligt var det och väldigt nöjd var jag med mitt smink. Det är inte så märkvärdigt, två skuggor, en highlighter, eyeliner och mascara och kajal, men jag kände mig väldigt fin i det. Sen gör det ju verkligen mils skillnad när man har fått sova ut ordentligt, så mycket lättare att se fräsch ut då.

Hyn

Foundation: Everyday Minerals Intensive Foundation Fawn

Concealer under ögonen: MAC Select Cover Up i NW20

Concealer i ansiktet: Everyday Minerals Intensive Fair

Puder: Bare Minerals Mineral Veil

Rouge: Fyrinnae Glow Blush Enrapture

Ögon

Ögonbryn: Wet n Wild Brow Essentials, den mörka skuggan
Ögonskuggsbas: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion

Ögonskuggor: Urban Decay Toasted och Creep

Highlighter: Urban Decay Virgin

Eyeliner: Isadora Glossy Eyeliner

Kajal: Urban Decay 24// Zero

Mascara: L'oreal Double Extension Beauty Tubes

Läppar

Läppstift: MAC Slimshine Bare


Skuggorna kommer helt och hållet ifrån Naked-paletten, det var bara den som fick följa med till motala. Book of Shadows är fin och rolig, men ganska otymplig, Naked lämpar sig alltså betydligt bättre för resor. Här ligger skimrande brunrosa Toasted på inre halvan av ögonlocket och mörka Creep på den yttre halvan, kanterna blendade jag lite och sen applicerade jag Virgin som highlighter. Virgi är så snygg och bra, känns lite som den ultimata highlightern faktiskt. Sen kan jag tycka att min favorit Magic Copper är vackrare, men Virgin är nog användbarare för den funkar till allt. Jag hade för övrigt en idé om att jag skulle köra på lite färg på läpparna i helgen. Men men, mina små händer fick visst eget liv och grävde upp Bare alldeles på eget initiativ...

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-19 22:23:56

Jag älskar toppen du har på dig! Så snygg! Sminket är så klart också snyggt. Jag är väldigt svag för den glossiga eyelinern. Ögonskuggorna ser väldigt "naturligt vackra" ut, mjuka liksom. Du är jättefin!

Postat av: Efwa
Publicerad 2010-10-20 00:08:25

Jag måste nog säga att jag håller med dig Emma........smink är bättre :-)

Tack för lite smink i all nagelfärg.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-10-20 06:44:55

Sminkan: Tack! Ja visst är den fin:) TYcker jag med, och dessutom är den köpt på rea;) Yes, jag var rätt naturlig, men det kändes rätt skönt...



Efwa: Hehe, skönt att få lite medhåll:) Känner mig lite ensam bland alla lackgalningarna ibland:D

Postat av: Stephy
Publicerad 2010-10-20 09:24:27

Enkelt är oftast jätte vackert och det är verkligen denna! super fint!

Postat av: roxcat
Publicerad 2010-10-20 09:50:59

Jättefin sminkning, jag blev dessutom lite smått kär i eyelinern! Och för min del går det lika bra med smink som med nagellack =)

Postat av: Cammi
Publicerad 2010-10-20 11:09:30

Fint! Har letat efter Naked-paletten på HQ Hair och Lookfantastic bla men inte hittat den, vet du var man kan få tag i denna dyrgrip?

Postat av: Honi
Publicerad 2010-10-20 12:05:37

Så himla fint :) Så nyfiken på dom där paletterna!

Postat av: Andrea
Publicerad 2010-10-20 12:22:01

Hej, superfin sminkning :)



Kan bara berätta för "Cammi" här ovan att jag mejlat lookfantastic.com och de säger att de inte säljer Naked-paletten längre :(

Postat av: Vanessa
Publicerad 2010-10-20 13:54:24

naturligt och superfint gumman ! :)

Postat av: Sexy Sadie
Publicerad 2010-10-20 17:35:15

Mye artigere med sminke enn med neglelakk, synes jeg.



Utrolig bra sminking, som vanlig.



Naked kom mandagskvelden og jeg har rukket så vidt og prøve den ut, tror jeg er litt forelsket i den paletten.



Nå venter jeg bare på UDs Dressed Palette, jeg har på følelsen den kommer til våren. Det skal jeg glede meg til.



Ha en ellers fin kveld.



Postat av: Anki
Publicerad 2010-10-20 20:43:59

Otroligt tjusig och "enkel" sminkning! Nu blev jag bara ännu mer sugen på Naked-paletten..

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-10-20 20:53:44

Stephy: tack:) Ja det stämmer nog, dessutom är det kul med variation...



roxcat: tack! Den är superfin och bra, jag är med lite kär i den faktiskt. Amen vad bra, skönt att höra:)



Cammi: Tack. Ja du, då är det nog ebay som gäller. jag köpte min på lookfantastic, men de måste ha haft mycket begränsat av dem för de tog slut himla fort. och Andrea har ju tydligen mailat dem och de säger att de inte säljer dem längre, så det verkar ju lite mörkt tyvärr...



Honi: Tack! Haha, vad bra, för det är jag med, om man nu kan säga så när man har dem i sin ägo:) Kul att testa dem hur som helst...



Andrea: Tack Andrea! och tack för infot, bra att veta eftersom många frågar mig om den... Trist att de inte har kvar den, hoppas du hittar den till vettigt pris nån annanstans.



Vanessa: Tack söta rara du:)



Sexye sadie: Wieee, fler är med mig:) Tack. Kul att du md fått din, den är verkligen superfin och bra, har inte ångrat en sekund att jag köpte den... Dressed låter spännande, harnoll koll dock, blir till att googla:) Tack detsamma.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-10-20 20:55:01

Anki: tack! Ja det kan jag förstå. den är väldigt bra helt klart. har testat fem av skuggorna och har än så länge bara bra saker att säga om den. Förutom att den är slut på lookfantastic kanske.

Postat av: ewe
Publicerad 2010-10-21 09:01:08

Du glömde berätta att de va mig duträffade när du undvek sjuka Erik!!;)

Postat av: Nicole
Publicerad 2010-10-21 18:06:27

fint och klassijt :) ditt hår skiner så fint :D

gillar också den toppen...vart har du köpt den ^_^

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-10-21 23:23:12

ewe: Miss av mig...



Nicole: Tack så mkt:) Köpt den på Gant. fast det var längesen...

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-10-22 09:29:43

Jag gillar smink mer än lack, så det är klart jag vill ha smink på bloggen också:) Kanfin makeup och frisyren är superfin.



Jag är grymt sugen på Naked paletten.

Postat av: Cammi
Publicerad 2010-10-22 15:31:05

Andrea och Emma: Tack för infon, får kolla evilbay!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-10-23 09:18:43

Sminkjante: Ja precis, det är klart att du vill:) Jag tyckte det var roligare med lack förr, men när man bara får lacka på helgerna blir det inte lika kul...

Tack så mkt:) Den är verkligen toppen, synd att lookfantastic inte har den kvar.



Cammi: Så lite så...

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-10-23 09:54:10

Såkul att se nakedskuggorna på dig! Kombon här är jättefin, jag tänker härmas:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-10-23 10:33:59

Kerstin: Tack:) Ja jag tycker med det är roligt, jättekul att använda dem, för de är himla bra... Haha, härma på bara, jag tar det som en komplimang om folk härmas;)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela