Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Septemberkavalkad

Publicerad 2010-10-01 05:58:23 i Kavalkad,

Det är redan första oktober. Tiden rusar iväg. Vi börjar den nya månaden med att avsluta den gamla med en lite återblick. Sminkan har ju sedan ett år eller mer tillbaka blivit mer och mer en nagellacksblogg men målsättningen har varit att bjuda på smink en gång varje dag alla fall. Alltså, att inte ta bort sminket men bädda in det i nagellack. Det har itne hållit den här månaden. Det blev 18 sminkningar från mig. Det som har varit aktuellt för mig i sminkväg är de nya mineralögonskuggorna från Overall Beautys Gabrielle Faust-kollektion och så har jag använt mina paletter, 120 paletten från Manly och den egenkomponerade med matta Hot Pots från Coastal Scents.
Inspirationen har dock inte varit på topp utan sminket har känts lite motigt. Inte ens boktemat har ryckt upp mig helt... Nå, vi får se vad den nya månaden bjuder.
1.
2.
3.
4.
5.
6.

Emma har varit lika vacker som vanligt. Jag har här tagit mig friheten att lägga till en bild hon själv inte valt. Jag dubblade hennes bilder på boktemat där hon tolkade Mab för den sminkningen är ju så enastående vacker, plus att strassen är olika på de båda ansiktshalvorna så jag tycker den förtjänar två bilder...
1.
2.
1.
2.

Kommentarer

Postat av: Emma
Publicerad 2010-10-01 10:13:31

Lika fint som vanligt! Jga gillar speciellt Sminkans första på rad 2. Jättefin verkligen

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-10-01 10:21:23

Man kan verkligen inte se att inspirationen trutit på bilderna. Det ser så fint ut!

Postat av: Honi
Publicerad 2010-10-01 14:34:57

Så himla mycket inspiration! :) Älskar era kavalkader, man blir så glad av dom!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-01 15:44:17

Emma! Roligt att höra!



Kerstin! Vad skönt om det åtminstone ser inspirerat ut! ;D



Honi! Tack! Det värmer!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-10-02 09:15:06

Åh vad många fina! Jag tycker dina bokteman är lovely, framför allt radiant shadows och kappan... Men alla är fina:) Min personliga favorit är såklart min Mab, men jag gillar även den grönlila...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-02 09:41:11

Emma! Din Mab är bland det bästa vi har på bloggen, alla kategorier!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela