Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Alltid rött, alltid rätt!

Publicerad 2010-10-28 06:14:00 i Eotd i rosa och rött, Sminkans EotD,


Ida tycker jag är tråkig och alltid sminkar mig likadant vilket fick mig att känna att det lika bra att gå hela vägen tillbaka till Sminkan anno 1984 och riktigt gotta sig åt att jag har en kontinuitet och tradition att upprätthålla sedan mer än 25 år. Här ovan ser ni sminket som det ser ut när jag har fotat i badrumsbelysningen. Jag fick till skärpan men färgen blev fel. Den är utfrätt och mer orange än i verkligheten. Nedan har ni samma smink fotat i det icke-existerande dagsljuset. Suddigt, ja, men färgerna är korrekta.

Riktigt rött är alltid rätt. Det här är en lite "pandainspirerad" look i svart och rött med en bas av GOSH! beigefärgade stiftskugga. Ögonskuggorna kommer från Manlys 120-palett. Det är en matt klarröd och en matt svart. Sen har jag även en ram av svart kajal runt ögat. Det är ganska grovt gjort, inga fina övergångar och med oblendade kanter för en lite rockigare känsla. Rött runt hela ögat i en "pandacirkel" och så svart inne vid fransarna och utåt i en bred rand. Lite svart i globlinjen. Det är allt.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-10-28 06:40:38

Jag tycker inte du är tråkig! Däremot inte så sminkintresserad just nu, men det måste man faktiskt inte vara. Isf är jag skittrist som har en sån downlope med lack. Och det är ja inte, ha! Dock är din sminkning alldeles fantastisk och det är kul att se dig gå all in, så lite nytta är det med Idas kommentar trots allt. Fantastiskt snyggt med de linserna till sminket...

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-10-28 07:06:01

Fint o häftigt!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-10-28 07:12:17

Jag läste den där Idas kommentar och tycker lite synd om henne. Hon måste må lite dåligt som inte har något bättre att göra av sin tid än att lämna trista kommentarer i folks bloggar.



Sminkningen ser helt fantastisk ut! Dramatiskt och härligt starka färger.

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-10-28 07:24:56

Åh, vad läckert! :D

Men du är inte tråkig :)

Postat av: Wifey
Publicerad 2010-10-28 07:55:58

Åh! Har kollat runt efter en riktigt snygg sminkning i rött, och nu har jag hittat en!

Supernice :D

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-10-28 09:11:51

Du är så långt ifrån tråkig man kan komma! Det som förundrar mig är hur man kan lyckas så bra med en röd mejk som du gjorde här. Det borde se sjukt ut med röd skugga, men du har jädrar i mig fått den att se helt fantastisk ut! Du är otrolig!

Postat av: Stephy
Publicerad 2010-10-28 10:28:07

wow! jag älskar ju rött och detta var sjukt coolt! snygg och roligt!

Postat av: Karusell
Publicerad 2010-10-28 11:12:52

Åh...! <3

Postat av: Karusell
Publicerad 2010-10-28 11:26:52

Och snälla, söta, rara, bry dig inte om negativa kommentarer. Sådana får man alltid förr eller senare men i jämförelse med hur många fina kommentarer du får är det en droppe i havet. :) Just press gås-mode-button! :D

Postat av: Honi
Publicerad 2010-10-28 22:40:53

Tycker denna Ida är lite töntig, gillar man inte något på en blogg så slutar man väl läsa den? :o Fattar inte grejen med att hacka ner på folk och kalla dom tråkiga eller vad det nu kan vara. Fantastiskt snyggt som vanligt!

Postat av: Nicole
Publicerad 2010-10-28 23:07:53

Jag tycker inte alls du är tråkig ^_^ ibland kommer bara smiket lite på eftersläp :)



sjukt snygg sminkning helt het och eldig samtidigt som den är mörk och djup

Postat av: Anki
Publicerad 2010-10-28 23:31:06

Haha, men herregud vilken biyatchig kommentar då. Jisses! Konstruktiv kritik är väl alltid positivt, men det där var ju bara en sur uppstötning.

Sminket då? Jag älskar rött och jag älskar pandagoth, så tummen upp!

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2010-10-29 12:36:08

Skitsnyggt! Och dina sminkningar är långt ifrån tråkiga, jag tycker de är väldigt kreativa och roliga!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-29 17:54:53

Emma! Ära inte Ida för detta. ;D



Kerstin! Tack!



Nailtastic! Tack! Du är en sötnos!



Zizzie! Tack!



Wifey! Tack!



Ninni! Jag är visst tråkig, jag argumenterar inte emot det, men jag har rätt att vara det om jag vill. :D



Stephy! Tack!



Karusell! Tack!



Honi! Tack!



nicole! Tack!



Anki! Pandagoth är alltid kul!



Nageldraken! Tack!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-10-30 10:57:34

Det här är så jädra snyggt! och du bär upp det som ingen annan!

Postat av: Isabell
Publicerad 2010-10-31 12:48:14

Vad roligt med en nostalgisk gothmejk! Urläckert!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-31 22:16:00

Sminkjante! Tusen tack! <3



Isabell! Finns inget bättre än en nostagigothsminkning! :D

Postat av: Sexy Sadie
Publicerad 2010-11-02 23:54:38

Vågalt gjort. BRA!

Postat av: Clara
Publicerad 2010-11-03 22:00:28

Äh, vadå tråkig? Jag tycker verkligen att du gör jätte kreativa och roliga ögon sminkningar i färgkombinationer som de flesta säkert inte skulle tänka på ens.

Denna är jätte läcker dessutom. En riktigt eldig sminkning!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela