Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Orange

Publicerad 2010-10-31 10:24:00 i Eotd i orange och gult, Sminkans EotD,


Eftersom det är Halloween idag så måste jag ha en sminkning i orange. Jag känner mig som en pumpa men är det en dag på året som det är en bra känsla så är det väl idag. Man blir alla fall lite, lite gladare av pumpaorange, eller hur!

GOSH! stiftskugga som bas. Sen är det Manlys 120-palett som använts. Orange längst inne vid näsan, brandgult längs brynet, guld och koppar i skarvarna och lite varmt brunt på yttre halvan av ögonlocket. Det är en svart eyeliner från Maybelline, med filtspets, som jag mislyckats med. Annars är jag rätt nöjd. Det flammar om mig som om lönnarna utanför fönstret!

Kommentarer

Postat av: Stephy
Publicerad 2010-10-31 11:17:56

Denna gillade jag riktigt mycket! super fin!

Postat av: Gemma
Publicerad 2010-10-31 11:23:16

Sooooo bright a real höst colour if ever I saw one. Love it :)

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-10-31 11:55:58

Åh så fint! Jag har inte ens märkt att det är Halloween...

Postat av: Mayaline
Publicerad 2010-10-31 12:15:05

Vilka härliga nyanser!

Postat av: Isabell
Publicerad 2010-10-31 12:37:54

Skitsnyggt! Älskar orange!

Postat av: Lina
Publicerad 2010-10-31 13:36:10

Supersnyggt! En tiopoängare igen. :)

Postat av: Maja
Publicerad 2010-10-31 15:49:14

Jättesnyggt! Har faktiskt också en orange sminkning idag och matchar med orangea naglar, orange är verkligen den perfekta höstfärgen :)

Postat av: Maja
Publicerad 2010-10-31 15:49:22

Jättesnyggt! Har faktiskt också en orange sminkning idag och matchar med orangea naglar, orange är verkligen den perfekta höstfärgen :)

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-10-31 16:03:57

Wow vilken glöd!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-31 22:14:09

Stephy! Vad roligt att du gillade den!



Gemma! Thank you! I realy like this vibrant color too!



Kerstin! Det är ju inte så konstigt att du inte märkt av den. Jag har inte heller gjort det egentligen men vet ju när den inträffar så passade på ändå.



Mayaline! Tack! Jag gillar dem också!



Isabell! Jag med!



Lina! TAck så mycket!



Maja! Ja, en riktgit härlig färg!



Ninni! Hihi, ja, det blev det!

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-11-01 20:42:39

Strålande vackert. Underbara färger som smälter in i varandra. Lovely

Postat av: Linda
Publicerad 2010-11-01 21:49:04

oh va snyggt! väldigt hallloween!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-11-02 22:57:44

Jag tycker du är alldeles strålande här, som en vacker sammetspumpa:)

Postat av: Hanna
Publicerad 2010-11-05 14:03:51

Hej Sminkan!. Förlåt om jag är helt ute och cyklar nu, men visst är det här din sminkning och ditt öga?:



http://www.tradera.com/Ogonskugga-pigment-fran-MAC-Forgery-auktion_341504_120982974



Säljaren har använt din sminkning i en annons där hon säljer fake-MAC. Har också sett en till hon hade lagt upp med ditt öga men jag har letat bland hennes omdömen och hittar inte igen den, men det var typ en lila/orange/gul sminkning.



Vet inte om du kanske visste om det innan eller inte, men jag tänkte rapportera det i alla fall för det är inte ok!-



Postat av: Hanna
Publicerad 2010-11-05 14:04:48

Sorry, en rosa/orange/gul ska det stå!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-05 22:23:42

Fru Choklad! Tack!



Linda! Tack!



Emma! Tack!



Hanna! Tack för att du sa till Hanna! Jag har mailat den säljaren förut om bildstölder och även anmält henne till Tradera men det verkar ju inte hjälpa. Det är sorgligt att det här ska fortsätta för bilderna har ju faktiskt ett ekonomiskt värde. Tusen tack för att du uppmärksammade mig på det fortsätta bekymretmed säljaren.



Postat av: Hanna
Publicerad 2010-11-06 02:45:57

Sminkan: Har du anmält till granskning, knappen som är uppe på obejektsbeskrivningen?. Tradera ska svara på ditt mejl då. Jag mejlade dem idag efter att ha fått en bild snodd och annonsen var borta på några timmar. Eftersom det varit ett problem flera ggr borde du nämna det så kan de stänga av henne, hon säljer ju dessutom fake som är olagligt.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela