Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nytt i rougesamlingen

Publicerad 2010-10-11 21:33:26 i Emmas sminkväska,

Förrförra veckan fyllde jag 25 och eftersom min rougesamling ständigt strävar efter tillväxt, så passade jag på att köpa ett nytt rouge till mig själv då jag fick lite födelsedagspengar att förtidshandla för. Och inte vilket rouge som helst, utan det fantastiskt tjusiga bladrouget från the Body Shop, aka Cheek & Face Powder i färgen Berry. Jag tycker ofta att rouge med pressade motiv är fina, men suget brukar faktiskt avta efter ett tag så då slutar det med att jag inte köper dem. Detta vackra rouge har jag dock varit sugen på ändå sedan jag såg bilder på det hos P'ssion i somras och vad passar väl då bättre än att passa på och lyxa lite när man fyller år? Först hade jag funderingar på att endast ha det hemma och titta på det, men sen bestämde jag mig för att rouge trots allt gör sig bättre på kinderna än i lådan och jag har faktiskt testat det två gånger. FOTD med rouget kommer inom en ganska snar framtid ifall allt bara går som det ska. 245 kronor betalade jag för det för övrigt. Eller ja okej, mormor betalade 245 om vi ska vara petiga...

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-11 21:54:48

Mycket vackert mönster. Färgen ser dock inte så lockande ut för mig. Men du vet ju hur jag är... Rouge är inte min grej. Och mönstret är grymt!

Postat av: Tina (Beleza)
Publicerad 2010-10-11 22:17:42

Åh det är ju så vackert. Jag min dummer glömde helt bort att köpa det när jag var på TBS sist. Kanske att det finns kvar nästa gång jag har vägarna förbi.

Postat av: Honi
Publicerad 2010-10-11 23:06:22

Jag skulle köpa det bara för att det är så vackert men det skulle nog tyvärr stå orört.. Provade det för inte så länge sen inne på TBS och det var allt för mörkt för mig :(

Postat av: CC
Publicerad 2010-10-11 23:22:51

Åh så tjusigt :) mmm det tar emot att använda när det är fina mönster...men man kan ju alltid använda bara på ena kanten, så har man den andra kanten kvar med mönstret

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-10-12 06:36:08

sminkan: Oh ja, alldeles fantastiskt fint. Haha, vilken av dem?:) Jag har många rouge jag tycker bättre om färgen på, men det är ju så fint. Och som de sa i Merlin igår, girls like pretty things:)



Tina: Det är fantastiskt fint! Och det är ju inte omöjligt att det finns kvar ett tag, tBS brukat ju inte vara lika snåla med sina LE-grejer som vissa andra...



Honi: Ja, fast så mörkt är det väl inte? lite kan man ju styra det själv också. Fint hur som helst:)



CC: Fantastiskt fint!:) Jag tror mönstret kommer klara sig rätt bra, dels är det nog genomgåendener i botten och dessutom räknade jag min rougesamling till 82 rouge igår, så slitaget blir inte så hårt;)

Postat av: badbomben
Publicerad 2010-10-12 07:18:12

Det här är så otroligt vackert. Värt att köpa bara för att glo på:) Konst ju!

Postat av: Josephine
Publicerad 2010-10-12 07:35:44

Det är så vackert mönster att jag inte skulle våga stoppa penseln i det, men det måste man ju, hihi! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-12 07:50:28

Okej, slarvigt av mig, men med färgen menade jag den terracottanyans som går igen i hela rouget. Det är så vackert att titta på som ett litet konstverk dock. Lönnlöv är så fint!

Postat av: Anja
Publicerad 2010-10-12 09:45:02

Jag har själv köpt detta rouge men vet inte hur jag ska använda det? Tycker att färgen blir så metallisk på kinden. Har du några bra tips?

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-10-12 14:15:27

Superfint! Vilken gullig mormor!

Postat av: Kajsa K
Publicerad 2010-10-12 14:47:08

Det är så otroligt fint! Men hur ska man våga sätta rougeborsten i det?

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-10-12 21:47:51

Inte så ofta jag använder detta ord, men nu slog det till: Vilket FÖRTJUSANDE rouge! Så otroligt fint och nice mormor du har också :)

Postat av: Sanna Bcn
Publicerad 2010-10-12 22:28:47

Jättefint mönster verkligen, gotta check that out :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-10-13 22:48:37

badbomben: Precis min åsikt:) jag köpte det mest för att glo på det...



Josephine: det är superfint! Tja, måste och måste, men det fyller ju sin funktion bäst då:)



Sminkan: Äsch, jag fattade. drev bara med dig...



Anja:; Yes, jag håller med dig, det är faktiskt lite för skimrigt. Har bara testat mitt som rouge, men det borde vara fint att ha en minidutt och använda det som highlighter. tjejen jag köpte det av tipsade om att man kunde ha det som skugga med, det kanske kan vara ngt...



Ninni: Oh ja:)



Kajsa K: Haha, det är bara att bita ihop och köra. Tog faktiskt emot lite, men har man bara gjort det en gång så är det inte så dramatiskt sen...



Fru Choklad: ja, det är ett passande ord här, det är faktiskt förtjusande...



Sanna Bcn: Det är jättefint verkligen, men himla skimrigt...

Postat av: Vanessa
Publicerad 2010-10-14 11:39:32

oh vilken söt ! :) .. nu var det så länge sen jag var inne på alla bloggar så jag vet inte om jag har sagt att eran blogg design är jätte fin :) Kramis

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-10-14 21:30:01

Vanessa: ja så himla:) Hehe, det har du kanske, men helt okej om du säger det mer än en gång:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela