Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nytt i den övriga samlingen...

Publicerad 2010-10-13 22:36:19 i Emmas sminkväska,

Ni vet, jag fyllde ju 25. och jag är i den fasta övertygelsen att födelsedagsbarnet bör få ge sig själv lite presenter också. Så när det ändå var min födelsedag passade jag på att nätshoppa lite grejer som jag har varit sugen på ett bra tag nu: Book of Shadows vol III, Naked-paletten och Bare minerals nya matta foundation i nya färgen Golden Fair. Inte så illa va? Ja jag beställde faktiskt några böcker med, men Adlibris klantade sig och skickade dem till Motala, så de har jag inte fått än. Fast det gör kanske inte så mycket, om jag känner er rätt så är ni mer nyfikna på sminket ändå:)

Visst är det superfina grejer?! Särskilt paletterna är jag galet glad för, inte minst för att jag aldrig har testat Urban Decay tidigare, och det är ju alltid spännande med nya märken. Kul att det är så himla stor kontrast på paletterna tycker jag. Dels färgerna, Naked innehåller ju mer neutrala skuggor medan Book of Shadows innehåller mycket fler och mer olika färger. Men kanske framför allt på grund av designen. Naked-paletten är väldigt slimmad och stilren, medan Book of Shadows är stor , galen och kitschig. Alltså hallå, en palett med ett litet belyst mini-New York? Men den känns kul, jag ser verkligen fram emot att sätta penslarna i skuggorna och börja prova. Nakedpaletten fick jag redan i måndags så den har jag redan hunnit testa och det jag har sett hittills är väldigt positivt, galet vackert skimmer i de skuggorna jag har provat.

 

Slutligen, om ni känner att det rycker i klickfingret så kan jag ju meddela att Naked-paletten köpte jag på Lookfantastic som nu äntligen har fått in den. Ca 330 kronor har jag för mig att jag gav för den, inklusive frakt, vilket känns helt okej. Book of Shadows var betydligt dyrare, men så är nog ända stället vi stackars nordbor kan köpa den ebay och där tenderar de paletterna att bli snuskigt dyra tyvärr. Foundationen köpte jag hos Strawberrynet och den var nog rätt okej i priset, tror att jag betalade 230 kronor ungefär för den.

Kommentarer

Postat av: Marina
Publicerad 2010-10-13 22:46:11

Men självklart ska födelsedagsbarn få köpa presenter till sig själva! Härliga inköp! Jag är också så nyfiken på Urban Decays grejjor har heller aldrig testat. Ska bli kul att se vad du åstadkommer med dessa, ser superfina ut!

Postat av: Mehendi
Publicerad 2010-10-13 23:34:53

Men 330 för nekd paletten är jättebilligt!!! hahaha, jag köpte min från ebay för 580 kr! hade jag vetat att det fanns en hemsida som sålde den så hade jag köpt därifrån =) men det var värt priset! bästa paletten jag äger!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-10-14 06:32:08

Marina: Bra att du är med mig:) Ja, det är verkligen jättekul att testa, särskilt som de är så hypade...



Mehendi: Yes jag vet, har hållit koll på den länge på ebay:) 580 gav jag nog för book of shadows, men den tycker jag var ganska dyr... Lookfantastic har inte haft naked-paletten så länge, typ 1,5 vecka kanske... Jag slog till så fort jag såg att de tagit in den.

Postat av: Josephine
Publicerad 2010-10-14 07:55:27

Härliga köp, det får man unna sig! :)

Postat av: Aila
Publicerad 2010-10-14 09:34:57

Fyller man år så fyller och man måste unna sig själv nå härlig födelsedags present. Superfina grejer!

Grattis i efterskott!

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-10-14 09:35:50

Jösses vilken prakt!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-10-14 09:53:07

Du är värd alltihop. Fina grejor:)

Postat av: Mayaline
Publicerad 2010-10-14 09:54:56

Vilka härliga presenter till dig själv! Grattis i efterskott.

Postat av: CC
Publicerad 2010-10-14 12:18:34

Fina grejer! Naked paletten ser ut som något jag skulle behöva till brudsmink, bra neutrala färger :) Få se om jag hittar den i USA nu..

Postat av: Fia
Publicerad 2010-10-14 12:19:16

Men grattis! Och helt fantastiska födelsedagspresenter, shit p! Jag vill se massa sminkningar och bli så peppad att köpa dem att jag står ut med priserna. :)

Postat av: Andrea
Publicerad 2010-10-14 14:07:33

WHAAT! Naked-paletten för 330 spänn?!

TACK för det tipset! Den står högst upp på min egen önskelista (fyller år i november) men trodde aldrig jag skulle kunna få den med tanke på Ebays priser (och alla vill inte handla där). Men 330 spänn är ju överkomligt tycker jag absolut.



Och grattis i efterskott!

Inga fel med presenter till sig själv, då får man ju just det man vill ha ;)

Postat av: Maria
Publicerad 2010-10-14 14:17:05

OOOOOH! :D Jag ska se om jag har sån tur att Naked finns kvar i butik när jag åker till NY om två veckor.. men atagligen inte :(



ps: er nya design är fin, men det är jättesvårt att läsa svart text på såpass mörk olivgrå bakgrund!

Postat av: Andrea (igen)
Publicerad 2010-10-14 14:22:48

Åhh, den finns inte alls på lookfantastic :(

Den finns inte alls på sidan, innebär det att den är slut..?

Har du nån koll på om de brukar få in flera av saker?

Postat av: Maria, Hjärterdam
Publicerad 2010-10-14 19:28:17

grattis =) Och vilka UNDERBART fina saker =)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-10-14 21:28:02

Josephine: Precis:) Lär väl få leva på nudlar som kompensation, men det drabbar ju bara mig...



Aila: tack så mkt, det tycker jag med:)



Ninni: ja men visst är det!!!



Sminkjante: åh tack!



Mayaline: ja men visst, jag köper jämt så himla bra grejer till mig själv;) Och tack:)



CC: Det vore den nog kanon till kan jag tämka mig. Kul med en skugga som heter virgin om man ska gifta sig;)



Fia: Tack! Ah de ärt så fina! Ska se vad jag kan åtsadkommma:) Fast neked är ju inte så dyr om du kan hitta dne hos lookfantastic. fast den verkar vara slut där tyvärr...



Andrea:Tack! Japp, 331,60 för att vara exakt. trist att den inte fanns hos lookfantastic, men tror absolut att den kan komma in igen. om jag inte har alldeles fel ska den tillhöra uds fasta sortiment, så då borde den ju inte vara så svår att hugga, eller så dyr. Håller tummarna för att du med ska kunna få den i födelsedagspresent:)



Maria: Japp, de är verkligen oohhh båda två. Tror att naked ska komma med i fasta sortimentet och då borde det ju inte vara omöjligt. Men den har ju iofs sålt slut periodvis, men tror att de fyller på också...



Maria, Hjärterdam: Tack! Ja, det är det verkligen:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-10-14 21:29:05

Maria: just ja, designen. Vet att den är lite svårläst, flera som har sagt det. Jag har int4e så mkt att göra med den dock. Sminkan har valt och en fristående tjej har fixat den. kan såklart vidarebefodra dock...

Postat av: roxcat
Publicerad 2010-10-14 21:43:23

Åh Naked-paletten är jag riktigt sugen på! Har tittat in lite då ch då på Lookfantastic men verkar som jag har lyckats missa den då.. Jag har Sustainable-paletten och de skuggor som inte är fulla av glitter är riktigt bra tycker jag.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-10-14 22:19:59

roxcat: ja, det har du nog gjort då. jag beställde min förra söndagen. sen när jag kollade veckan senare var den slutsåld och nu har de vist plockat bort den helt. men den kommer kanske in igen...

Postat av: Sexy Sadie
Publicerad 2010-10-14 22:44:47

Jeg også får NaKed i posten snart. Gleder meg som besatt. Elsker UD øyeskyggene.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-10-14 23:13:55

Saxy sadie: Wiiie vad kul!!!

Postat av: Solveig
Publicerad 2010-10-15 08:39:39

Søren, jeg trodde jeg hadde nok med alle neglelakk-lemmings, men nå fikk jeg veldig lyst på den Naked-paletten også! Bad girl! ;)

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-10-15 20:35:53

Oj! Nu känner jag hur jag drabbas av en av de 7 dödssynderna!!! Jag har just gjort mig skyldig till avund! :)

Postat av: Andrea
Publicerad 2010-10-16 12:50:43

Haha, bara EN av synderna? Jag känner också Girighet. Och skulle vilja Frossa i smink ;P

Postat av: Isabell
Publicerad 2010-10-16 19:59:26

STORT grattis i efterskott! Och grattis till de två vackra paletterna ;) 330 spänn för Nakedpaletten är ett riktigt bra pris. Du kommer nog ha hur kul som helst med dessa godingar!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-10-17 20:56:36

Solveig: Aj då. Fast skuggor är roligare än lack, så egentligen har jag gjort dig en tjänst:)



Fru Chklad: haha, jag säger som Andrea, bara en?:) jag har ju definitivt gjort mig skyldig till frosseri och kanske även lite till lättja...



Andrea: Haha, förstår dig precis. och som sagt, jag har definitivt frossat lättjefullt;)



Isabell: tack så mkt söta snälla du! Ja visst är de fina! jag är superglad för dem. 330 är ett kanonpris, hoppas att lookfantastic får in den igen så fler kan shoppa den lilla raringen till ett vettigt pris...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela