Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Money Loaded Rockstar

Publicerad 2010-10-15 06:12:19 i Emmas FOTD 2010,

Igår var jag på chokladprovning med jobbet. Tanken var att jag skulle testa min nya palett Book of Shadows inför det. Sen kom dock det glamourösa livet som hästägare emellan och jag hann bara med en superenkel bassminkning. Men sen när jag kom hem vid nio med en tämligen fräsch bas kände jag att det kliade i fingrarna efter att testa så jag bestämde mig för att ge mig på BoS då istället. Inget avancerat, men kul att testa och roligt att leka med lite smink.

Hyn

Foundation: Bare Minerals Matte Golden Fair

Concealer: MAC Select Cover Up i NW20

Puder: Bare Minerals Mineral Veil

Rouge: MAC Mineralize Pleasantry

Ögon

Ögonbryn: Clarins Retractable Brow definer Lightest Brown
Ögonskuggsbas: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion

Ögonskuggor: Urban Decay Money, Loaded och Rockstar

Highlighter: Urban Decay Uzi

Eyeliner: MAC Fluidline Blacktrack

Kajal: Urban Decay 24// Zero

Mascara: L'oreal Double Extension Beauty Tubes

Lösögonfransar: Ardell 118

Läppar

Läppenna: Golden Purple

Läppstift: Make Up Store Black Orchid



På en bas av UDPP har jag applicerat Money längst in i ögonvrån, Loaded på mitten och Rockstar i den yttre ögonvrån. Highlighter är vitglittriga Uzi, och ja, glittret ramlade ner på kinderna. Eyeliner, mascara kajal och lösögonfransar hade jag såklart också. Sen bestämde jag mig för att göra säsongens första mörka mun. Den blev inte alls bra, jag är så kass på att måla munnar. Får dock skylla mig själv där eftersom jag nästan alltid kör bleka läppar, inte så konstigt att jag inte blir bättre när jag alltid kör den enkla vägen. Så blev sminket i alla fall, inte så tokigt trots den ojämna munnen tycker jag och det var kul att leka lite med den nya paletten:)

Kommentarer

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-10-15 09:02:41

Rasande grannt! :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-15 09:19:17

Jättesnyggt!

Postat av: Marianne
Publicerad 2010-10-15 11:06:47

Urtjusigt!

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-10-15 16:16:21

Dösnyggt!

Gillar hur läpparna matchar med halsbandet

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2010-10-15 20:38:36

Vilka snygga skuggor, den där UD-paletten blir man ju lite sugen på...

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-10-15 23:15:39

Väldigt vampigt och snyggt.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-10-15 23:16:24

Hm, tror att min kommentar försvann. Väldigt vampig och snygg sminkning. Dina ögon poppar verkligen mot skuggorna! :-9

Postat av: Fia
Publicerad 2010-10-16 10:14:01

Riktigt vampigt snyggt! Bra gjort! Sjukt snygga läppar!

Postat av: Isabell
Publicerad 2010-10-16 18:07:57

Wow, det här blev ursnyggt! Dina höstläppar blev visst jättefina. Du passar i det!

Paletten verkar ljuvlig också.

Postat av: Honi
Publicerad 2010-10-16 18:20:56

Wow vad coolt :) Rockstar Emma ju!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-10-17 20:37:45

Ninni: Tack!



Sminkan: Tack raring:)



Marianne: Tack så mkt:)



Sanna: Tack! ja, det gör de kanske:) Har jag inte tänkt på...



makeupoholic: Ja det är väldigt fina skuggor, både i BoS och naked...



Nailtastic: Tack så mkt snälla du:) Kommentarsfunktionen segade nog bara, händer ibland...



Fia: Åh tack! Vad snäll du är:)



Isabell: Tack! Ja, jag tycker egentligen de är fina, de håller bara inte för närmare granskningar... Älskar paletterna, båda två:)



Honi: Åh tack, vad gullig du är:)



Postat av: Marina
Publicerad 2010-10-18 21:23:18

Jag vet inte vilket jag ska bli mest avis på... chokladprovningen eller sminket;-)! Guuud vilken snygg färg på läppstiftet tänkte jag... och när jag läste texten så insåg jag att jag ju faktiskt också äger det där stiftet. Så snyggt blir det inte på mig :-(!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-10-20 20:56:21

Marina: Haha, ja du, inte lätt att välja;) Äsch, tror jag visst att det blir. Tycker det är ett himla snyggt stift faktiskt, min vampiga favorit...

Postat av: Vanesa
Publicerad 2010-10-21 14:31:37

Grrr sexii babe !! Älskar denna make upen ! Den passar allla tycker jag ! :D SÅ SNYGGT !

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-10-21 23:24:03

Vanessa: Tack så mkt:) Haha, kanske det...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela