Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Mavala Pistache

Publicerad 2010-10-20 17:25:02 i Naglar i grönt,


Mer nagellack kommer här! Det är ett lack jag provade i september. I våras när alla var helt mintgröngalna kändes det inte så lockande men nu när andra släpper pastellerna kanske det är dags för mig, fröken motvalls, att plocka fram dem. Vad säger ni om den här blekgröna skönheten? Mavala Pistache är en spännande variant på det mintgröna temat tycker jag. En nyans som har en dämpad, lite grå ton i en ytterst blek grön som även har skimmer i ljusgrönt. Väldigt fint tycker jag!


Lacket påminner lite i uttrycket om andra mintiga lack från i våras men med en dammigare ton och som sagt, skimmer. Lite mer sofistikerat, lite vuxnare, mycket blekare. Jag gillar det!

Lacket är ganska skirt. Det här är tre lager av det. Det har en hyfsad formula men inte helt perfekt. Det vill t.ex flyta ut lite mot kanterna av nageln och lämna en tunnare yta på nagelns välvning. Det är dock inte alltför besvärligt att måla med så det kommer nog fram igen. Jag kan se mig bära det här en dag med snö. :D

Kommentarer

Postat av: maRyya
Publicerad 2010-10-20 18:01:52

hi

nice blog!

maybe you'll pass by mine and follow it too?

http://konadnails.blogspot.com



thanks!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-10-20 20:57:19

Skum färg, fast lite söt...

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-10-21 00:46:40

söt och spöklikt på samma gång!:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-21 16:37:35

maRyya! I will check your blog out! Sounds interersting!



Emma! Skum? den är jättesöt!



Sanna! Spöklik var ett bra ord!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-10-23 09:16:50

Skum och spöklik kan i detta fall uttrycka ungefär samma sak tror jag.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela