Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Mavala Cedar Green

Publicerad 2010-10-03 15:38:00 i Naglar i grönt,


Mavala Cedar Green. Jag är djupt, djupt förälskad i dig!

Visst är det en vacker grön! Djupt, djupt skogsgrön med små skimmer som ger det liv. Det finns så många riktigt mörkgröna krämlack, som Here Today Aragone Tomorrow av OPI och Envy från Zoya. De är alla krämlack. Här ser vi samma sak i skimmer. Mavala! Wow! Det här är det bästa ni någonsin gjort!


Tre tunna lager på bilderna. Slarvigt påmålat jag vet... I solljuset ser man skiftningarna i färgen och det ljuvliga skimret. I mindre starkt ljus blir det ett nästansvart lack med hemligt skimmer. Bär det i solen alltså! :D

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-10-03 17:02:31

Gud så snyggt! Detta måste jag få tag på! som en skimrig kompis till min IsaDora Hunter Green =)

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-10-03 17:06:58

Som British racing green. Min bror hade en gång en hundkoja (alltså bilen Mini Cooper) som han totalrenoverade och målade i den färgen med ett vitt streck över taket. Den var hur söt som helst!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-10-03 17:16:33

Wow, vad snyggt! Det här måste jag få tag på!

Postat av: Honi
Publicerad 2010-10-03 17:26:00

Oj så vackert, det sätter jag på listan över sverigeshopping! :)

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-10-03 18:35:24

MÅSTE HA!!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-10-03 21:05:50

Ooohhh vilken skönhet! finns i butik nu?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-03 21:33:35

Kerstin! Ja, lycka till med att hitta den. Jag fick tag på den via Tyskland och en restorder. Men den kanske finns i Sverige, jag har ingen som helst koll på Mavala.



Ninni! Åh, vad fint det låter! Jag vill också ha en Mini Cooper! Eller en VW Bubbla!



Nailtastic! Ja, det är så vackert! Jag hoppas du får tag på ett!



Honi! Ja, om det finns här. Jag har aldrig kollat Mavalas sortiment så noga men jag tror lacket är lite äldre och själv har jag köpt det från Tyskland.



Sanna! Det förstår jag! :D



Emma! Ingen aning. Jag tror inte det. Men jag har knappast koll på Mavala. Jag köpte mitt frn Tyskland och det har varit lite knepigt att få tag på så också.

Postat av: Lina
Publicerad 2010-10-03 22:52:48

Men hur har jag lyckats missa detta lack? Det är ju otroligt snyggt! Undrar om den där inte var med i höstkollektion förra året eller möjligen vinterkollektionen.... Vet att de släppte en gäng snygga mörka lack för ett tag sen i alla fall. Måste försöka leta upp detta lack, hur snyggt som helst.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-04 05:37:58

Lina! Ja, nu har jag kollat och kollektionen hette Mystic Colors och kom i vintras. Borde finnas att få tag på alltså.

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-10-04 23:36:43

Ååååh! Det här hoppas jag att jag kan få tag på! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-05 06:19:34

Zizzie! Ja, det hoppas jag med!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela