Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Color Club Soft as Cashmere

Publicerad 2010-10-01 15:46:45 i Naglar i brunt,greige,beige,



Soft as Cashmere är ett av höstens lack från Untamed Luxury-kollektionen från Color Club. Color Club brukar ju vara ett av mina favoritmärken vad gäller formula men faktum är att jag tycker de här lacken är något sämre än de brukar vara. Jag har provat tre och de har alla varit lite segare och mindre lätta att få ut jämnt på nageln.


Soft as Cashmere är en beigegrå färg med en aningens grönt i sig. Det är en snygg färg men som ni ser är den lite flammig på mina naglar. Det här är två lager, något jag brukar komma undan med när det är Color Club, men det här lacket behöver nog tre. Det är lustigt eftersom fomulan är tjockare än vanligt men nu är det som det är... Två lager alltså och lite svårt att få jämn täckning. Torktiden är helt okej så förmodligen är tre lager inte allt för vanskligt att köra på men som sagt, lite besviken är jag. Bra glans dock.

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-10-01 17:10:22

Fint! Lite så som jag tror att det gröna khakilacket från Chanel ser ut!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-10-02 09:17:25

Vad trist att kvaliteten inte är lika övergrym som den brukar vara. Jag älskar verkligen mina CC av den anledningen...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-02 09:39:20

Kerstin! Då är det här definitivt ett prisvärt alternativ!



Emma! JA, jag håller med. Kavaliteten är inte dålig men inte superbra som den brukar.

Postat av: lovisa
Publicerad 2010-10-02 10:32:44

läckert!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-02 16:00:31

Lovisa! Ja, det är en snygg färg!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela