Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

BB Couture Saturday Night Fever

Publicerad 2010-10-08 21:39:25 i Naglar i grönt,


Det är ju Depression Awarness Month, som många bloggar redan påpekat, och då är det grönt som gäller. Grönt är ju min favoritfärg på nagellack och jag har arkivet fullt av gröna lack som jag tänkt visa er. Jag passar på nu när jag är sjuk och ändå inte har något nytt att bjuda på. Här kommer ett inlägg från i somras.

Ett av BB Coutures många gröna lack är Saturday Night Fever. Det är väldigt mörkt grönt och innehåller glitterkorn. Vackert, visst, men inte topp fem av mina gröna.

Det är glossigt och härligt i finsihen men tillräckligt mörkt för att i vissa ljus tas för svart. Helt klart ett lack mer lämpligt att bära på sommaren i det strålande solljuset än på vintern alltså, om man vill se färgen tydligt. Det är dock grönt nog för att man ska uppleva det grönt i klart dagsljus utan problem.

Glittret är också tydligt. Det är inte så tätt packat utan fördelas ganska glest på nageln men det är tillräckligt tydligt för att man ska märka av det även på en armslängds avstånd. Basen är inte skimmer utan kräm så lacket borde bo i glitterlackskategorin kanske, men jag tycker inte det glittrar tillräckligt för det så jag lägger det i skimmerkategorin så länge.


Två lager lack är det på mina bilder. Lite rinnigt är det men fungerar rätt bra att måla med.


 

Kommentarer

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-10-09 09:41:45

Intressant lack. Jag tror jag vill ha. Trivs så himla bra i den typen av mörk grön. Murrigt och härligt och kul med lite glitter i också.

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-10-09 10:19:44

Detta var ju alldeles magiskt fint!

Postat av: Jenny
Publicerad 2010-10-09 12:34:43

Ååå..höstigt och fint. Perfekt grön färg enligt min mening ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-09 13:57:48

Pamsan! Ja, det är snyggt. BB Couture är bra på gröna lack.



Kerstin! Tycker du? Ja, snyggt är det definitivt.



Jenny! Ja, visst är det en trevlig färg.

Postat av: Marianne
Publicerad 2010-10-09 14:16:40

F**n vad snyggt! Klematisen ser fin ut också, en eller flera sådana kanske jag skulle köpa...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela