Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sminkans nakna sanning

Publicerad 2010-11-20 15:37:49 i Allmänt,

Jag tänkte vara lite solidarisk med Anne på Nailtastic och visa upp mina missfärgade naglar. Jag har inte riktigt lika illa infärgade naglar än men kan ju inte direkt skryta med de mest fräscha heller... Tre år av nagellack varje dag sätter sina spår. Underlack är inte min grej, jag nöjer mig med mina nagelstärkare. OPI Natural Nail Strengthener eller Seche Rebuild är mina trogna vapendragare. Utmärkta sådana på alla sätt enligt mig.

Nå, vågar ni andra? Det känns nästan lite oanständigt att visa upp naglarna så här. Usch! *ryser*

Kommentarer

Postat av: Viveka
Publicerad 2010-11-20 16:22:33

Inte så farligt alls! Hur sköter du nagelbanden? Dom ser fina ut.

Postat av: Nilla
Publicerad 2010-11-20 16:32:45

hur lyckas du hållar dom så långa utan att dom går av?

Postat av: Josephine/ Makeuponista
Publicerad 2010-11-20 16:40:13

Du har så långa och fina naglar, är de starka av sig självt eller hjälper OPI´s NNS mycket? :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-11-20 16:59:11

Dina naglar såg ju inte alls farliga ut! Och du använder inte ens baslack. Det är inte rättvist! ;-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-20 17:24:00

Viveka! Nagelbanden är ju min svaga punkt. De är alltid fnasiga tycker jag. Jag gör dock inget särskilt. Handkräm?



Nilla! Det står i inlägget om mina hemliga vapen. OPI NNS och Seche Rebuild.



Josephine! Ja, det hjälper såååååå mycket. Har aldrig haft så bra naglar som jag fått efter användande av NNS. Nu har jag använt det i flera år och det tar tid innan det verkligen syns resultat. Ett halvår alla fall, eller minst tre månader. Men det är så värt det. Kolla mina första nagelbilder så ser du den dramatiska skillnaden!



Nailtastic! eller så är mina stärkare bättre på att skydda mot missfärgning än ett baslack är?

Postat av: Honi
Publicerad 2010-11-20 20:09:58

Ser inte alls illa ut tycker jag, lite missfärgningar men som sagt använder man lack varje dag så är det ju att förvänta sig! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-20 20:18:38

Honi! Det kunde nog vara värre...

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-11-20 23:11:31

Vet du jag tror inte Seche Rebuild funkar för mig:( La nyss upp en bild som inte känns så lovande:/

Dina naglar ser ju så långa och oskivade ut!

Minns typ 2007, då vi hade samma problem.

Postat av: roxcat
Publicerad 2010-11-20 23:24:13

Tycker inte heller det ser så farligt ut.Lagom till Halloween postade jag ett foto på mina bara naglar på bloggen för att skrämmas lite =) Jag har börjat använda baslack på sistone men vet inte om missfärgningarna blivit mindre.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-21 08:07:40

Sanna! Aj då. Du får prova min mirakelkur OPI NNS då, för den gav mig naglarna jag har nu, jag bara underhåller med Rebuild för att de inte ska bli för hårda. NNS är magi på flaska. Och jag minns också 2007, och alla år fram till 2007, med skivande naglar som var så mjuka att det kändes otäckt. Jag är så tacksam för NNS!



Roxcat! Jag såg dina "nakna" bilder. Det var ju inte farligt heller. Egentligen spelar det ju ingen roll när man ändå lackar hela tiden.

Postat av: Kitty
Publicerad 2010-11-21 20:38:21

Jag har mina nakna i bloggen. Har dock alltid underlack så de är fina :)

Postat av: Nailspotting
Publicerad 2010-11-22 15:51:33

Visade ju upp mina i somras och de var inte snygga då. Nu tycker jag dock de börjar bli lite bättre efter att jag har två lager baslack :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-22 18:57:34

Kitty! Äsch! Det är ju fusk! :D



Nailspotting! Mina är också bättre än senast jag visade dem nakna.

Postat av: Helena
Publicerad 2010-11-25 15:08:31

jag köpte OPIs NNS idag, tack för tipset jag har letat efter en nagelstärkare ett tag nu, hoppas mina naglar gillar det oxå. La upp en bild på dom i bloggen oxå


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela