Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

MAC Style Clan

Publicerad 2010-11-25 06:18:00 i Naglar i brunt,greige,beige,


MAC är inte kända för sina fantastiska nagellack men de släpper ibland färger jag inte kan låta bli att köpa trots att jag vet att kvaliteten inte motsvarar priset. Style Clan är ett av dem. Visst är det en ascool färg! Alla fall i flaskan. Brunt med orangefärgat glitter!

På nageln är det samma visa som det brukar vara med MAC. Rätt kladdigt och svårapplicerat. I och med glittret blir det dessutom knöggligt. Novemberljuset orkar heller inte lyfta fram glittret, tyvärr. Det är två lager lack på bilderna, inget överlack då det här var en swatch. Det blir snyggare med överlack men jag har inte kunnat fota det så då det varit mörkt och elänmdigt när jag burit lacket. Vi får se om det blir någon repris med solsken ute så jag får till bättre bilder. Jag har alla fall inget som liknar det så jag ångrar inte köpet även om glittret helt ärligt inte syns på håll och bortser man från det, ja, då har jag hundra liknande lack. ;D

Kommentarer

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-11-25 09:08:17

Jag håller med, helhäftig färg!

Postat av: Maja
Publicerad 2010-11-25 09:54:16

Nja, det här var inte riktigt min kopp te. Och MAC:s formula är inte heller direkt något att hänga i julgranen. Men jag kan inte heller komma på någon dupe till det här lacket, så det är väl kanske tillräckligt unikt för att vara värd pengarna iallafall, om man nu gillar färgen?

Postat av: nailsbybellan
Publicerad 2010-11-25 10:41:49

Det ser verkligen ascoolt ut i flaskan. Men jag tycker ofta att det är så och sen när man målar det på nageln så försvinner allt det roliga :( lite tråkigt...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-25 16:35:22

Kerstin! Ja, jag önskar bara glittret ville synas mer...



Maja! JA, jag är inte ledsen att jag köpte det men jag tycker MAC borde ha bättre lack med tanke på priset de tar för dem.



Nailsbybellan! Ja, det är ju inte första gången man förväntar sig något spektakulärt utifrån flaskan och får lite meh-aktigt lack...

Postat av: Emma
Publicerad 2010-11-25 18:53:07

Köpte det röda lacket i MAC julserie Sly as a Fox, gillade inte glittret här.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-26 05:53:34

Emma! Ja, det röda såg också fint ut men det här var unikare, tror jag. Jag valde på det. Men det här var ingen höjdare, tyvärr.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-11-26 14:39:20

Hundra lika lack som dessutom är bättre och billigare dessutom. Men vad tusan. Du är ju samlare:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-26 15:00:06

Emma! Okej, kanske inte hundra då. Men 20 kan det nog vara. Liknande alltså.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela