Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Love Lost...

Publicerad 2010-11-13 16:03:00 i Eotd i rosa och rött, Sminkans EotD,


Idag är det ögonskuggor från den kollektion som Overall Beauty tagit fram tillsammans med Gabrielle Faust. Det är en samling matta ögonskuggor med ett eller två skimmer som kan användas som accenter. I dagens look är det matta, bruna Aftermath och likaledes matta, rosa Love Lost som fått en aningens skimmer i vitt med Sanctified Snow från samma kollektion.

Som bas använde jag min älskade, älskade stiftskugga från GOSH!. Sedan gjorde jag en inkortad v-form, lite rundad i ytterkanten, med Aftermath. Samma skugga ligger även under ögat. Rosa Love Lost är sedan målad på ögonlocket och i överkanten av den bruna. Slutligen är det en matt, ostronvit highlighter från Coastal Scents Hot Pots under brynet och vissa skimmeraccenter med Santified Snow. Lite svart kajal som inliner. Mascara.

Kommentarer

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-11-13 17:15:28

Jättefint! Älskar färgerna.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-13 20:39:33

Ninni! Tack! Jag gillar mest mina linser i lila! ;D

Postat av: Karusell
Publicerad 2010-11-13 22:56:46

Fint! Hade också en rosa dag idag. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-14 16:04:18

Karusell! Jag såg det! Din var jättevacker!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-11-14 20:13:02

Mycket vackert!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela