Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Last Call Bordello

Publicerad 2010-11-05 06:08:02 i Emmas FOTD 2010,

Även lite smink hann jag med förra helgen. Egentligen hann jag med flera sminkningar, men helgen var rätt stressig med många turistattraktioner och restaurangbesök, så jag fotade bara en enda sminkning, en ganska snäll historia i rosa toner som jag gjorde med min Book of Shadows och med lite hjälp av Naked-paletten. Jag är ganska nöjd med sminket, men Last Call som ligger på yttre halvan av ögonlocket var helt klart i mesigast laget, den är betydligt mörkare i asken än vad den blir på ögonlocket, i alla fall på mig.

Hyn

Foundation: Elemental Beauty Sunshine

Concealer under ögonen: MAC Select Cover Up i NW20

Concealer i ansiktet: Everyday Minerals Intensive Fair

Puder: Bare Minerals Mineral Veil

Rouge: MAC Mineralize Blush Pleasantry

Ögon

Ögonbryn: Wet n Wild Brow Essentials, den mörka skuggan
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance

Ögonskuggor: Urban Decay Bordello och Last Call

Highlighter: Urban Decay Virgin

Eyeliner: Isadora Glossy Eyeliner

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: L'oreal Double Extension Beauty Tubes

Lösögonfransar: Ardell Babies

Läppar

Läppstift: MAC Slimshine Bare


Enkelt och ljust, men ganska sött tycker jag det blev. Sen blev inte bilderna jättebra som ni ser. Noll skärpa i blundbilden, men jag kastar med den ändå. Hoppas nu att ni alla får en bra fredag och en riktigt härlig helg:)

 

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-11-05 08:25:06

Så fantastiskt fint! Kul att se mer av BoS!

Postat av: Emma
Publicerad 2010-11-05 08:33:58

VÄLDIGT fint, forsätt leka med paletten för den är ljuvligt fin =)

Postat av: roxcat
Publicerad 2010-11-05 17:26:14

Jättefin sminkning!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-11-05 21:04:53

Jag håller med om att Last Call såg lite "mesig" ut i färgen. Jag tycker annars den brukar va pigmentrik. Sminken är hur som helst väldigt fint.

Postat av: Sexy Sadie
Publicerad 2010-11-05 22:01:38

Nydelig Emma. Som vanlig.



Håret ditt ser helt vannvittig langt ut for tiden. Herlig, herlig.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-05 22:44:03

Vad roligt att du håller bloggen igång. Last Call är ju en av få UD-skuggor jag faktiskt gillar. Synd att den blev mesig på dig.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-11-06 08:44:57

kerstin: Tack:) Haha, vad bra. Jag ska använda den mer nu i helgen...



Emma: Tack:) Jag planerar att använda den mer lite senare idag:)



roxcat: Tack!



Sminkjante: Ja den blev lite tam, fast fin egentligen, jag gillar skimret. Får ta och testa igen för både du och Sminkan tycker ju att den är bra. Tack:)



SexySadie: Tack så mkt! Yes, det har blivit jättelångt:) Är rätt belåten faktiskt...



Sminkan: Ja visst är jag duktig!:) Konstigt, får ge mig på den igen, kanske med en annan bas, men jag tycker att SI har funkat väldigt bra till de andra UD-skuggorna jag har testat....

Postat av: Fia
Publicerad 2010-11-07 14:14:21

Jättefint! Du är snygg i naturliga sminkningar!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-11-07 20:45:31

Fia: Tack:) tja, kanske det. fast onaturliga sminkningar är ju klart skojigare:)

Postat av: Linda
Publicerad 2010-11-11 19:43:04

Fint på dig, lite mildare än vanligt men sött!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela