Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Glitter!

Publicerad 2010-11-18 16:45:00 i NailArt,


Ibland spårar jag ur och får någon sorts glittergalenskap. Det kan yttra sig i att stora mängder strass klistras fast på naglar eller i en ögonmakeup och det kan också yttra sig i att jag inte kan avstå från glitteraccenter som sedan sakta breder ut sig tills de helt tar över. Här började jag helt lugnt och stilla med en manikyr med BB Couture Eve. Ett brunaktigt lack med grönt microglitter. Tipparna skulle bara få en liten aningens av ljusgröna glittret Meadow Sparkle från Nubar. Så som jag brukar göra. Nu sitter jag med dessa glitterbomber till naglar och känner lite att va fan, det kan väl vara kul? Imorgon kan jag lacka om med ett stillsamt krämlack. ;D


Meadow Sparkle på en tredjedel av nageln, det är ljusgrönt inte guldfärgat som bilderna vill visa. Ni vet, det är vinter och mörkt och dessa bilder är fotade i badrummet. Förutom Meadow Sparkle är det China Glaze Fairy Dust, inm Northern Lights Silver och inm Northern Lights Hologram. Trots att färgerna blev lite mer gyllene än verklighetens som alltså har en aningens grönare ton så ser man glittrigheten rätt bra tycker jag. Fast glitter är ju alltid bäst i verkligheten. Kameran kan inte fånga det hur man än försöker.

Kommentarer

Postat av: Wysteriia
Publicerad 2010-11-18 17:34:18

I like! :)

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-11-18 17:39:33

Men jag tycker att det var fint! Ger en lite julig känsla fast det är grönt. Ok just nu verkar jag väldigt lätt få juliga känslor, men i alla fall. Fint är det.

Postat av: Maja
Publicerad 2010-11-18 17:49:00

Väldigt fint! Jag älskar glitter och tycker att det här lacken såg mycket snyggare ut nu, gillar det inte så mycket annars.

Postat av: Marika
Publicerad 2010-11-18 18:12:56

WoW! Älskar glitter! :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-18 19:34:48

Wysteria! Kul!



Fru Choklad! Ja, lite jul är det allt.



Maja! Ja, glitter är ju kul ibland.



Marika! Ja, ibland så.

Postat av: Andrea
Publicerad 2010-11-18 20:11:48

Woho, vilken glitterbomb!



Jag undrar, hur är skillnaden mellan Fairy Dust och Northern Lights Hologram?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-18 21:21:46

Andrea! Stor skillnad! Northern Lights Silver är lik Fairy Dust, samma småkorninga holografiska glitter. Northern Lights Hologram är bronsaktigt och har holografiska partiklar i olika storlekar, även större, runda glitter. Helt olika alltså.

Postat av: Nicole
Publicerad 2010-11-18 21:35:43

oohh glitter beautiful :D

Postat av: Marina
Publicerad 2010-11-18 21:39:41

Ahh mer glitter åt folket, kan aldrig blir för mycket ;-)!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-11-18 21:43:25

Den här manikyren gjorde mig glad!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-11-18 21:50:02

Häftigt! Lite glitter kan verkligen pigga upp =)

Postat av: Monica Hansen
Publicerad 2010-11-19 07:07:05

glitter är kul!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-11-19 12:53:23

Får man komma med ett bloggdesignönskemål? Efter att ha försökt hitta alla Retro Diva-lack här på bloggen har jag kommit fram till att jag inte gillar att sökrutan är såå långt ner :(

Jag tror jag bestämt mig för att köpa Stella, Let's groove, Short & sassy, Cords, Stroll och Street racing. Har jag glömt någon must-have?

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-11-19 13:34:21

Galet fina glitternaglar verkligen! Så party...

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2010-11-19 15:29:20

Härligt! Jag är också inne i en glitterperiod, tror det är bristen på sol som orsakar det för min del i alla fall. Jag kan inte få nog...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-19 16:13:30

Nicole! Ja, det är fint!



Marina! Hahaha, nja, kanske inte...



Nailtastic! vad bra! kul att göra någon glad!



Kerstin! Det kan det!



Monica! Ibland är det verkligen det!



Kajalen! Ja, jag vet. Jag ska tänka på det när vi byter design, men eftersom jag inte gör designen själv så får det vara just nu.



Emma! Hehe, ja, de var rätt blingiga!



Nageldraken! Jag har haft en glitterhöst jag med.

Postat av: Rouaa
Publicerad 2010-11-24 10:14:25

tror jag är kär!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela