Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Essie Going Incognito

Publicerad 2010-11-27 16:54:39 i Naglar i grönt,


Nu har jag tröttnat på rött och satsar på en annan färg lämplig för advent, grönt! Going Incognito är vinterns gröna krämlack från Essie. Mest liknar det Wandering Wine från Orly tycker jag, men annars är det nog förvånadsvärt få liknande lack i min låda. Det här är en kall, ganska klar, grön med utmärkta egenskaper.


Ett lager täcker, om man har lite flödigt på penseln,  utan problem och glansen är fantastisk. Det torkar fort och färgen är klar nog att aldrig bli svartaktig, inte ens i lågt ljus. Ypperligt lack med andra ord, för oss som älskar grönt!

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-11-27 17:49:51

Det här ska jag ha nästa gång jag beställerfrån TD. Superfint!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-11-27 18:03:00

Ser riktigt fint ut. Och väldigt oessie:)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-11-27 18:22:53

Bara för att det ska framgå riktigt ordentligt så är denna färg helt underbar. Ah, kanske, kanske så bryter jag mot mitt motto att inte handla fler konventionella lack.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-27 21:56:36

Nailtastic! Gör det! Du ångrar dig inte



Emma! Jag älskar det!



Sminkjante! Ja, det är alla fall ett oerhört fint lack. Frågan är om du använder det sen, om du egentligen vill ha dina miljövänliga, vattenbaserade?

Postat av: Emma
Publicerad 2010-11-28 09:05:48

Vilken härligt grön som jag bara älskar, kommer lätt följa med nästa beställning från TD!

Postat av: Marika
Publicerad 2010-11-28 11:36:19

Oh! En perfekt grön...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-28 11:57:05

Emma! Ja, den är himla fin!



Marika! Japp!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-11-28 14:09:21

Den tanken har jag inte tänkt. Tål att funderas på. Annars kan jag ju alltid gå in här och titta och njuta. Tur att du provar så många lack så mitt begär stillas. Jag kollar här mycket oftare än jag kommenterar. Jag har blivit dålig på det sista tiden.

Postat av: My Heartland
Publicerad 2010-11-28 15:39:59

Åhh, fint, fint, fint! Jag tänkte beställa GI, men så slutade det med att jag endast beställde Smokin' hot -- som en belöning för en tidigt inlämnad hemtenta. Men Incognito är verkligen FINT.



Puss&kram, f.d. Miss Pussy :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-28 16:16:24

Sminkjante! Ja, det är så lätt att förblindas av sin konsumism, det vet jag... Jag är också dålig att kommentera just nu. Är så trött efter alla förkylningar att jag inte orkar formulera mig.



My Heartland! Men jag gillar ju din gamla signatur... :(

GI är fin men SH är inte dum den heller! Jag har testat den med, den ligger i arkivet, och den är väl värd pengarna!

Postat av: Miss Pussy
Publicerad 2010-11-28 17:04:01

Åh, jag vet inte vad vi skall kalla mig då .. Jag har ingen större lust att gå ut med mitt riktiga namn, men håller med om att det är lite omständligt med detta .. Jag kan skriva 'Miss Pussy', bara för att det är du .. ;)



Åh, ser fram emot att se det inlägget! Funderade även på Hot Coco, men så såg jag i en blogg att det är identiskt med Over the Taupe från OPI (ett lack som jag förvisso AVGUDAR), så då lät jag det vara.



Kram, kram!



Miss Pussy ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-28 17:36:34

Miss Pussy! Ja!! Då känns det genast bättre! Miss Pussy är så bra, man minns det och det är lite kaxigt och sött på samma gång! Om du vill ha Smokin' Hot så ska du få det. Bums!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-11-29 09:21:00

Kalasfint!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela