Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Color Club Snakeskin

Publicerad 2010-11-20 16:09:01 i Naglar i svart, grått, silver,


Color Club Snakeskin är dagens lack. Silver, eller kanske snarare tenn, med guldskimmer. En otroligt läcker färg från Color Clubs höstkollektion Untamed Luxury.


Som vanligt är formulan bra. Lätthanterlig och smidig att lacka med. Det är tre lager lack på bilderna, men två hade räckt utan problem. Det blev tre eftersom jag lyckades klämma till pekfingernageln så den har en inåtgående buckla som jag försökte maskera med det tredje lagret. Det funkade inte så bra. Jag lyckades dessutom få ett hack efter en pennudd på ringfingret. Lite otur på det sättet men förmodligen lackar jag ändå om imorgon så det får vara så här nu.


Novemberljuset är verkligen ingen vän av nagellacksfotande så bilderna kan tyvärr inte visa hur vackert det här lacket verkligen är. Helt klart ett av dem som måste skaffas från denna kollektionen. Kanske det enda absoluta måstet. Jag har köpt några få av dem och den här toppar absolut listan om man tittar på dem jag har vad gäller unicitet och egenskaper. Full pott till Snakeskin alltså!


Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-11-20 17:00:06

Det ser superfint ut! Det här är nog det enda ur kollektionen (förutom de jag redan har) som jag känner att jag behöver.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-20 17:19:50

Nailtastic! Ja, en är oerhört snygg faktiskt. Jag tycker definitivt du behöver den!

Postat av: Honi
Publicerad 2010-11-20 20:24:38

Oj vad fint, gillar det riktigt mycket.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-20 20:26:26

Honi! Det är galet snyggt, säg inte annat! :D

Postat av: Lotta
Publicerad 2010-11-20 20:57:31

jag älskar verkligen den kollektionen! hade suttit fint i min nagellackssamling=)

Postat av: helena
Publicerad 2010-11-20 21:57:12

är den inte lik brand new skates? du kanske inte har den iofs :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-20 22:04:13

Lotta! Den är inte helt klockren enligt mig men har några höjdpunkter.



Helena! Jo, du har rätt. Jag hade glömt BNS.

http://sminkan.blogg.se/2008/october/opi-brand-new-skates.html

Jag gillar inte att måla med det lacket så jag glömmer av det hela tiden. Det är väldigt skirt jämfört med detta men helt klart lika annars.

Postat av: helena
Publicerad 2010-11-22 02:53:12

Åh, tack för svaret, de ser olika ut på dina bilder men guld och silver är verkligen en cool kombo :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela